Iraqi EFL Preparatory School Teachers’ Perception Regarding Teacher Competencies of Self-Directed Learning
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i141.3746الكلمات المفتاحية:
Self-Directed Learning، Perception، Student-Centered Learning، Autonomy، Independent Learningالملخص
Although self-directed learning is regarded as a skill of the 21st century and as a motivation for students in educational practice and theory, self-directed learning is considered to be challenging for most teachers to be integrated into their practice. Meanwhile, teachers are required to consider each student as a unique and distinguished individual. This means that students in every classroom have diverse talents and abilities to learn differently and are able to develop at a different level. Thus, Iraqi EFL preparatory school teachers must be informed of all ideas, concepts, and methods relating to English language learning.
The current study aims at finding out how Iraqi EFL preparatory school teachers perceive teacher competencies of self-directed learning and if there are any significant differences between them due to their gender and years of experience. The participants are (300) EFL preparatory school teachers from Baghdad Governorate / the General Directorate of Education - Al-Karkh 3rd. An online closed questionnaire has been submitted to the participants using Google forms. The results reveal that Iraqi EFL preparatory school teachers have positively perceived teacher competencies of self-directed learning, and that there are significant differences between them according to their years of experience.
التنزيلات
المراجع
Brookfield, S. (1986) Understanding and Facilitating Adult Learning: A Comprehensive Analysis of Principles and Effective Practiçces, Buckingham: Open University Press.
Almuhamadawi,G.(2017).The Effectiveness of Self-Directed Learning in Teaching the Speaking Skill to Iraqi EFL College Students.(Master thesis, Baghdad, College of Basic Education, University of Al-Mustansiriyah , Baghdad , Iraq) . https://library.alkafeel.net/dic/book/?e=3ffed-682c3-6c2f4-fa3e9-c82b9-4ffbf-d4
Jarvis, P. and Watts, M. (2012). The Routledge International Handbook of Learning, New York: Taylor and Francis.
Gibbons, M. (2002) .The Self-Directed Learning Handbook: Challenging Adolescent Students to Excel, San Francisco: Jossey-Bass
Grow, G. (1991) Teaching Learners to be Self-Directed. Adult Education on Quarterly 41(3), 125-149.
Jarvis, P. (1992). Paradoxes of learning: On becoming an individual in society. San Francisco, CA: Jossey-Bass, Inc., Publishers.
Candy, P. C. (1991). Self-direction for lifelong learning: A comprehensive guide to theory and practice. San Francisco: Jossey-Bass.
Knowles, M. S. (1975). Self-directed learning: A guide for learners and teachers. Englewood Cliffs: Prentice Hall/Cambridge.
Moore, M. & Anderson ,G. (2003) . Handbook of Distance Education, New Jersey :Lawerence Erlbaum Associates.
Tough, A. (1979). The Adult's Learning Projects: A Fresh Approach to Theory and Practice in Adult Learning, 2nd edn. University Associates (Learning Concepts), San Diego, and Ontario Institute for Studies in Education, Toronto, Ontario.
Moore, M. (1972) Learner Autonomy: The Second Dimension of Independent Learning, Convergence, 5(2), 7-24.
Wedemeyer, C. A (1971) Independent Study Encyclopedia of Education, Vol. 4; PP 548-557.
Long, H. B (1989) Self- Directed Learning: Merging Theory and Practice. Norman, ok: Research Center for Continuing Professional and Higher Education of the University of Oklahoma.
Guglielmino, L. M. (1978). Development of the self-directed learning readiness scale. (Doctoral dissertation, University of Georgia, 1977). Dissertation Abstracts International, 38, 6467A.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.