The Employment of Public Relations in Persuading the other to Lift the Sports Prevention on Iraq
An Analytical Study of the Activities and Methods of Public Relations in the Ministry of Youth and Sports for the Period from 1/1/2017 to 1/6/2018
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v0i128.406Keywords:
Iraq, Sport, the banAbstract
This research states the problem of what are the public relations activities and methods in order to convince the International Football Association of the branch of sports prevention on Iraqi stadiums, which was imposed five times in 1985, 1990, 2003, 2009, 2013, for many reasons, including wars and security conditions and poor organization and other political reasons. In Iraq, there are six international stadiums conform to specifications FIFA decided to lift the partial ban From the Iraqi stadiums during the establishment of friendly matches in the stadiums of Basra, Erbil and Karbala. The importance of this research, as it states the serious problem suffered by the Iraqi people a lot of depriving from playing on his territory and in front of his audience. We have relied on the analytical description and the tool of analyzing content in the analysis and interpretation of the activities and methods of public relations in the Ministry of Youth and Sports. This research included three chapters: the first chapter is the methodological framework, the second chapter is the title of persuasion in public relations, and the third chapter is devoted to the analytical study. At the end of the research, the researcher prepared a set of practical conclusions that he reached, which is the most important of persuading the other in organizing the stadiums, providing security and safety, building sports fields, holding international friendly matches, and receiving international players. We concluded in the research a set of recommendations that we consider appropriate in this field, relying on many sources and scientific references related to this research.
Downloads
References
موفق الحمداني واخرون ،مناهج البحث العلمي ، جامعة عمان للدراسات العليا ، عمان ، 2006 ، ص50.
عاطف عدلي العبد ، الرأي العام وطرق قياسه ، الاسس النظرية والجوانب المنهجية ، دار الفكر العربي، القاهرة ، 2000 ، ص167 .
نعيم حافظ ، اساسيات وطرق البحث العلمي في الادارة ، المنظمة العربية للتنمية الادارية ، القاهرة ، 2009 . ص59 .
سمير محمد حسين ، بحوث الاعلام ، دراسات في مناهج البحث الاعلامي ، عالم الكتب ، القاهرة ، 1999 ، ص147 .
راسم محمد الجمال ، مقدمة في مناهج البحث في الدراسات الاعلامية ، مركز جامعة القاهرة للتعليم المفتوح ، 1999 ، ص220 .
سامي طايع ، بحوث الاعلام ، عالم الكتب ، القاهرة ، 2001 ، ص167 .
Paul winner, Effective PR management, (Lonaon, 1987) P.12.
خير الدين علي عويس , عطا حسن عبد الرحيم , الاعلام الرياضي ، القاهرة , مركز الكتاب للنشر , 1998، ص23 .
د.ياسين فضل ياسين , الاعلام الرياضي ,عمان , دار الاسامة للنشر والتوزيع , 2011، ص48.
د. هادي عبد الله العيثاوي ، الاعلام التلفزيوني المتخصص ، مبادئ ومضامين ، ص34 .
د. فايز عبد الكريم الناطور ، التحفيز ومهارات تطوير الذات ، دار اسامة للنشر والتوزيع ، الاردن ، 2011 ، ص185 .
محمد منير حجاب ، الموسوعة الاعلامية ، دار الفجر للنشر والتوزيع ، القاهرة ، 2004 ، ص370 .
ديل كارينجي ، كيف تكسب الاصدقاء وتؤثر في الناس ، دار ومكتبة الهلال ، بيروت ، 2007 ، ص108
حنان فاروق محمد ، العلاقات العامة والتنظيم ، مدخل دارة – مكتبة عين شمس ، ص145 .
لبنان هاتف الشامي ، العلاقات العامة – المبادئ والاسس العلمية – دار الارزودي ، دمشق ، 2003 ، ص110.
محمد منير حجاب ، د. سحر محمد وهبي ، المداخل الاساسية للعلاقات العامة – المدخل الاتصالي ، ط2 ، مصر دار الفجر للنشر ، 1999 ، ص144 .
محمد منير حجاب ، المداخل الاساسية للعلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص150 .
محمد نجيب الصرايرة ، العلاقات العامة – الاسس والمبادئ – مصدر سبق ذكره ، ص149 .
لبنان هاتف الشامي ، العلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص146 .
احمد محمد المصري ، الادارة الحديثة – اتصالات – القاهرة ، مؤسسة شباب الجامعة ، 2000 ،ص41.
محمد نجيب الصرايرة ، العلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص147 .
د. محمد صاحب سلطان ، العلاقات العامة ووسائل الاتصال ، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة ، عمان ، 2011 ، ص187 .
محمد نجيب ، ود. سحر محمد وهبي ، المداخل الاساسية للعلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص94 .
منال طلعت محمود ، العلاقات العامة ، النظرية والتطبيق ، المكتب الجامعي الحديث ، مصر ، 2002 ، ص83 .
عبد السلام ابو قحف ، هندسة الاعلان والعلاقات العامة ، مكتبة الاشعاع ، القاهرة ،ص313 .
محمد منير حجاب ، ود. سحر محمد وهبي ، العلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص204 .
احمد ماهر ، كيف ترفع مهارتك الادارية في الاتصال ، الدار الجامعية ، القاهرة ، 2000 ، ص37 .
محفوظ احمد عودة ، العلاقات العامة ، مفاهيم وممارسات ، ط3 ، الهيئة المصرية للكتاب ، القاهرة ، 1999 ، ص96 .
Published
Issue
Section
License
Copyright and Licensing:
For all articles published in Al-Adab journal, copyright is retained by the authors. Articles are licensed under an open access Creative Commons CC BY 4.0 license, meaning that anyone may download and read the paper for free. In addition, the article may be reused and quoted provided that the original published version is cited. These conditions allow for maximum use and exposure of the work.
Reproducing Published Material from other Publishers: It is absolutely essential that authors obtain permission to reproduce any published material (figures, schemes, tables or any extract of a text) which does not fall into the public domain, or for which they do not hold the copyright. Permission should be requested by the authors from the copyrightholder (usually the Publisher, please refer to the imprint of the individual publications to identify the copyrightholder).
Permission is required for: Your own works published by other Publishers and for which you did not retain copyright.
Substantial extracts from anyones' works or a series of works.
Use of Tables, Graphs, Charts, Schemes and Artworks if they are unaltered or slightly modified.
Photographs for which you do not hold copyright.
Permission is not required for: Reconstruction of your own table with data already published elsewhere. Please notice that in this case you must cite the source of the data in the form of either "Data from..." or "Adapted from...".
Reasonably short quotes are considered fair use and therefore do not require permission.
Graphs, Charts, Schemes and Artworks that are completely redrawn by the authors and significantly changed beyond recognition do not require permission.
Obtaining Permission
In order to avoid unnecessary delays in the publication process, you should start obtaining permissions as early as possible. If in any doubt about the copyright, apply for permission. Al-Adab Journal cannot publish material from other publications without permission.
The copyright holder may give you instructions on the form of acknowledgement to be followed; otherwise follow the style: "Reproduced with permission from [author], [book/journal title]; published by [publisher], [year].' at the end of the caption of the Table, Figure or Scheme.