History and Language in Tennyson’s Tragedy Harold (1876)
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v0i128.416الكلمات المفتاحية:
historical drama، language and history، style، historical dictionالملخص
Alfred Tennyson (1809- 1892) wrote a compact, action- packed, historical, patriotic, and a pioneering tragedy inspired by the Norman Conquest of England entitled Harold in 1876. It is based on the facts regarding the events leading to the Battle of Hastings in 1066. Tennyson has been, so far, the only man- of- letters to have dramatized this chapter of British history in a tragedy, even though he has never been the only writer to have paid attention to this turning- point in the destiny of his homeland. This tragedy focuses on the personal conflict between Harold Godwinson (1022- 1066) and William Duke of Normandy (1028- 1087), also known as William the Conqueror, or King William I. This drama, thus, is a journey to the past to explore the forces at work, and the men who made history, the struggle to achieve an improvement after the long- lasting social and cultural stagnation of England in Anglo- Saxon days which had lasted from 449- 1066. Tennyson chose the historical moment which all the earlier playwrights had avoided. Alongside this, he chose the accurate kind of discourse that would be more suitable for both the historical theme and the historical period.
The paper considers and clarifies the notable presence of language and its use as an indication of the historical course of the work. This is carried out through the analysis of a number of selections from the text. The focus will be on the historical style of the dramatic discourse. Tennyson is faithful as much as possible not only to the events but to the historical kind of speech used by characters to make a convincing and trustworthy play linguistically and historically. The paper considers and clarifies the notable presence of language in its use in historical context of this tragedy.
التنزيلات
المراجع
Canary, Robert H., and Henry Kozicki, eds. The Writing of History: Literary Form and Historical Understanding. Madison: University of Wisconsin, 1978, ix.
Carr, David . Time, Narrative, and History. Bloomington: Indiana UP, 1986, 2.
Carroll, Noel. “Review of: Time, Narrative and History, by David Carr”. History and Theory, Vol. 27, No. 3 (1988), 297.
Collingwood, R.G. (1949. Reprinted 1969). The Idea of History.
Fox-Genovese, Elisabeth and Lasch Quinn, Elisabeth. Reconstructing History: the Emergence of a New Historical Society. New York: Routledge, 1999, 10.
Friedlander, Saul. “Trauma, Transference and “Working through” in Writing the History of the “Shoah.” History and Memory, Vol. 4, No. 1 (1992), 52.
Hutton, Patrick. “Recent Scholarship on Memory and History.” The History Teacher, Vol. 33, No. 4 (2000), 538.
Lindenberger, Herbert (1975). Historical Drama: the Relation of Literature and Reality. University of Chicago. USA.
Maurois, Andre. A History of England. Translated by Hamish Miles. Evegreen First Edition. Revised and Enlarged. First French Edition Published in 1937. This newly Revised Editio published by bareny Rosset New York, 1960.
Tennyson, Alfred. Alfred Tennyson Poetic Works Including the Plays (London: Oxford University Press, 1953, Reprinted, 1954).
Toews, John E. “Review: Intellectual History after the Linguistic Turn: The Autonomy of Meaning and the Irreducibility of Experience.” The American Historical Review, Vol 92, No. 4 (1987), 883.
Van Loon, Hendrik, William. The Sort of Mankind. USA, New England 1951.
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.