Violence against Male in Abu Ghraib in The New Yorker's political Reports
A Critical Study
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v2i144.4048الكلمات المفتاحية:
violence، men، Abu Ghraib، Ton Van Dyck، Norman Faircloughالملخص
The present study under the title " Violence against Male in Abu Ghraib in The New Yorker's political Reports" is interested in revealing issues of power, dominance and ideologies in the political reports which talk about violence against men in Abu Ghraib. Revealing these issues in the report will be according to the use of CDA approach depending on the two scholars who are interested in this approach, Tuen Van Dijk, Norman Fairclough. In this study, there is a use of language as a tool to express the dominance, power and ideology. With these linguistic elements, the previous issues are exploited indirectly by the American forces.
We aim in this study to identify all the linguistic elements which symbolize violence in the selected report. Then, we will explain its function in this report which is used pragmatically. After that, we explain the issues of power, dominance and ideologies and check whether they are used in these reports implicitly or explicitly.
We selected one report to be analysed in this paper. This report was taken from the American weekly magazine "The New Yorker". Selecting these Extracts was based on the using of many linguistic elements which refer to violence in Abu Ghraib.
We used the qualitative approach in analyzing the data, because we deal with behavioral study, and it is the preferable approach in analyzing studies like these. In this method, we depend on the narrative way in the analysis rather than using numbers or statistics. The model adopted in this study will be eclectic one depending on Fairclough's three-dimensional approach and Van Dijk's socio-cognitive approach. These models are interested in the texts with their social and cultural function.
The findings have included the use of linguistic elements of violence in these reports in many lines. The function of these linguistic elements was used indirectly in a hidden way. The study also revealed that issues of power, dominance and ideologies were exploited pragmatically in the American speeches. Our aims and Hypothesis have been achieved in the findings and conclusions. In the last lines of chapter five, we gave some recommendations and suggestions for further studies.
التنزيلات
المراجع
Blommaert, J. (2005). Discourse: A critical introduction. Cambridge University Press.
Creswell, J. W. (2014). Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. SAGE Publications, Inc.
Gee, J. P., & Handford, M. (Eds.). (2012). The Routledge handbook of discourse analysis. Routledge.
Hart, C. (2010). Critical discourse analysis and cognitive science: New perspectives on immigration discourse. Springer.
McCarthy, M. (1991). Discourse analysis for language teachers. Cambridge University Press.
Meyer, M., & Wodak, R. (2001). Methods of critical discourse analysis. Sage.
Miller, T. (1997). Functional Approaches to Written Text: Classroom Applications. Washington, Eric.
Paltridge, B. (2012). Discourse analysis: An introduction. Bloomsbury Publishing.
Richardson, J. E. (2007). Analyzing newspapers: An approach from critical discourse analysis. London: Palgrave.
Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2019). Research methods for business students. Pearson.
Weiss, G., & Wodak, R. (Eds.). (2003). Critical discourse analysis: Theory and Interdisciplinarity .New York, NY: Palgrave Macmillan.
Wodak, R. (1996). Disorders of discourse. Longman.
Wodak, R., & Meyer, M. (2009). Critical discourse analysis: History, agenda, theory and methodology. Methods of critical discourse analysis, 2, 1-33.
Yaghoobi, M. (2009). A critical discourse analysis of the selected Iranian and American printed media on the representations of Hizbullah-Israel war. Journal of Intercultural Communication, 21(6).
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.