Dramatic Monologue in Bidart’s Work “Half-Light” (2017)
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v1i144.3957الكلمات المفتاحية:
Frank Bidart، monologue، poet، half، dramatic، poetry، lightالملخص
This paper aims at investigating dramatic monologue in Frank Bidart’s poems. It discusses the way Bidart was affected by certain poets in terms of the implication of the dramatic monologue device and the power that affected his implementation and his application of this particular genre. Bidart proposes that a poet has a lot of inner consciousness. He receives various voices so he can visualize how to begin from varied places and keep a certain distance from the voice that expresses out of its sense, agony, or annoyance. Bidart has to examine the reasons for definite feelings at a particular point in time because one’s emotional state should not be considered for granted. However, a poet should keep some distance from the characters in the poem as well as keep a sort of skepticism concerning oneself. This study suggests that Bidart’s dramatic monologue is a contemporary genre that is significantly established at the last stage of his script with the release of his poetic work “Half Light”. The study analysed two poems of Bidart’s work including Old and Young, and Thirst. Results of the study showed that Bidart’s poetic forms and themes relate to many issues including the point of time in which the poet published his poems, the setting and situations, and the poet’s psychological state of mind.
التنزيلات
المراجع
Carol Moldaw. (2004). Frank Bidart's Poetry: The Substance of the Invisible. The Antioch Review, 62(1), 48-57.
Chiasson, Dan (2002). Saying What Happened: Post-War American Poetry and Autobiography. PhD. Thesis, Harvard University, Cambridge, Massachusetts. https://dash.harvard.edu/handle/1/42013047.
Frank Bidart’s Interview. https://www.poetryfoundation.org/poets/frank-bidart.
Gale, Cengage Learning (2016). A Study Guide for Frank Bidart’s “Curse”. Gale, Cengage 1st edition.
Halliday, Mark (2019). Bidart’s Thirst. http://www.literarymatters.org/10-2-bidarts-thirst/.
HAMMER, L. (2008). Maker and Collector: Frank Bidart. The American Scholar, 77(2), 62-63.
Hobsbaum, Philip (1975). The Rise of the Dramatic Monologue. The Hudson Review, Vol. 28, No.2, pp. 227-245.
Howard, Claud (2019). The Dramatic Monologue: Its Origin and Development. Studies in Philology, Vol. 4 (1910), pp.31+33-88. University of North Carolina Press.
Jeffrey Gray and Ann Keniston (2016). The News from Poems. Essays on the 21st Century. American Poetry of Engagement. University of Michigan Press.
Levinson, Deborah, A. (1991). Poet Frank Bidart explores "unity of thought". Retrieved from http://tech.mit.edu: http://tech.mit.edu/V111/N7/bidart.07a.html.
Abrams, M.(2005). Dramatic Monologue." A Glossary of Literary Terms.8th ed. Boston: Thomsan Wadsworth, 70-71.
Mariani, Paul (2019). The truth-telling poems of Frank Bidart. https://www.americamagazine.org/arts-culture/2019/02/22/review-truth-telling-poems-frank-bidart .
Rosana, Warren (2008). Fables of the Self: Studies in Lyric Poetry. https://poets.org/text/contradictory-classicists-frank-bidart-and-louise-gluck.
Rowe, Pauline Mary. (2019). Madness through Poetry: Voice, Autobiography, Sources and Survival in the poetry of Frank Bidart & The Sensational Nellie Bly and Other Stories. PhD. Thesis. University of Liverpool. https://livrepository.liverpool.ac.uk/3034384/.
Sessions, Ina Beth. (1974). The Dramatic Monologue. Modern Language Association, Vol. 64. No. 2 (Jun., 1974) pp. 503-516.
Swiggart, Katherine Anne (2000). Extreme Measures: Exaggeration in the Poetry of Sylvia Plath, Anthony Hecht, Frank Bidart, and John Ashbery. PhD. Thesis. University of California, Los Angeles. https://sylviaplathinfo.blogspot.com/2007/08/disserations-about-sylvia-plath.html.
Unger, T. (2018). Poet of the Incommensurate. The Threepenny Review, (153), 10-11.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2023 Suzanne A. Wazzan
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.