The Correlation in the Arabic Tongue Lesson

Authors

  • لمى فائق جميل العاني جامعة بغداد - كلية الآداب

DOI:

https://doi.org/10.31973/aj.v1iSpecial%20is.491

Keywords:

Correlation, Arabic Tongue

Abstract

The term "Correlation" is one of the terms of scientific research and tongue at the same time and it means according to Dr. Munther Ayyash  "Where is  a case that needs to be resolved to two  sciences  because it refers to two things that are similar, one becomes a condition of the other." The fundamentalists have replaced  that , the science incorporated  for  them  , and they are in comprehensive vision, so the semantic search has become a product of that, have addressed different linguistic phenomena, all in order to reach the deep Quranic meaning, understand the sacred text and derive the provisions

The intersection of science has a long history in Arabic language , as the Arabic  language  at the beginning of its inception being a science  that had begun with  holy  Quran and its interpretation, there was a need to know the meanings of the Qur'anic vocabulary, the grammatical formulas and the weights. The Qur'anic lesson has been linked to the Arabic language and has influenced and influenced it, and those who interpret the holy Quran must learn about and be able to teach Arabic language.

Not only did  in the old Arabic language studies appear in the modern tongue lesson, most of the modern  linguists  were  of multidisciplinary  that  helped to understand the language and crystallized general language theories that confirmed the relationship between language and other sciences, to this day, we find the link of language in several topics such as: Sociology of social language and psychology and without the cross-fertilization of language with others, this science would not have been that  founded for the curriculum and theories represented the foundation pillar in the tongue lesson.            

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • لمى فائق جميل العاني, جامعة بغداد - كلية الآداب

    أ.م.د. لمى فائق جميل العاني

    جامعة بغداد - كلية الآداب

    قسم اللغة العربية

References

القرآن الكريم
- تاريخ النحو العربي في المشرق والمغرب, د. محمد المختار ولد أبّاه, مراجعة: د. محمد توفيق ابو علي ونعيم علوية, ط1, 2001م.
- التقابل اللغوي في ضوء تصنيف العلاقات الدلالية وخصائصها, د. كيان احمد حازم يحيى, دار الكتاب الجديد المتحدة, ط1, 2018.
- علم الدلالة, احمد مختار, عالم الكتب, الطبعة السادسة, 2006م.
- علم اللغة, د. حاتم صالح الضامن, كلية الاداب, جامعة بغداد.
- في التراث اللغوي- تأملات في التكامل بين العقل المكوِّن والعقل المكوَّن, عبد الله هداري, بحث علة الشبكة العنكبوتية.
- اللسانيات والدلالة, د. منذر عياش, مركز الانماء الحضاري, ط2, 2007م.
- لغات البشر, ماريو باي, ترجمة: د. صلاح العربي, القاهرة, 1970.
- المدارس النحوية, د. خديجة الحديثي, مطبهة جامعة بغداد, ط2, 1410هـ/1990م.
- مراتب النحويين, ابو الطيب عبد الواحد بن علي اللغوي الحلبي, حققه محمد ابو الفضل ابراهيم, القاهرة, 1954م.
- معجم اللغة العربية المعاصرة, احمد مختار عمر, عالم الكتب, الطبعة الاولى, 1429هـ/2008م.
- المقتضب: ابو العباس محمد بن يزيد المبرد, تحقيق: محمد عبد الخالق عظيمة, القاهرة, 1385هـ-1388هـ.

Downloads

Published

2019-05-15

How to Cite

العاني ل. ف. ج. (2019). The Correlation in the Arabic Tongue Lesson. Al-Adab Journal, 1(Special Issue), 237-244. https://doi.org/10.31973/aj.v1iSpecial is.491

Publication Dates

Similar Articles

51-60 of 402

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)