The Employment of Public Relations in Persuading the other to Lift the Sports Prevention on Iraq

An Analytical Study of the Activities and Methods of Public Relations in the Ministry of Youth and Sports for the Period from 1/1/2017 to 1/6/2018

Authors

  • Kareem Meshet Zalaf Al-Moussawi College of Media / Public Relations Departmen

DOI:

https://doi.org/10.31973/aj.v0i128.406

Keywords:

Iraq, Sport, the ban

Abstract

This research states the problem of what are the public relations activities and methods in order to convince the International Football Association of the branch of sports prevention on Iraqi stadiums, which was imposed five times in 1985, 1990, 2003, 2009, 2013, for many reasons, including wars and security conditions and poor organization and other political reasons. In Iraq, there are six international stadiums conform to specifications FIFA decided to lift the partial ban From the Iraqi stadiums during the establishment of friendly matches in the stadiums of Basra, Erbil and Karbala. The importance of this research, as it states the serious problem suffered by the Iraqi people a lot of depriving from playing on his territory and in front of his audience. We have relied on the analytical description and the tool of analyzing content in the analysis and interpretation of the activities and methods of public relations in the Ministry of Youth and Sports. This research included three chapters: the first chapter is the methodological framework, the second chapter is the title of persuasion in public relations, and the third chapter is devoted to the analytical study. At the end of the research, the researcher prepared a set of practical conclusions that he reached, which is the most important of persuading the other in organizing the stadiums, providing security and safety, building sports fields, holding international friendly matches, and receiving international players. We concluded in the research a set of recommendations that we consider appropriate in this field, relying on many sources and scientific references related to this research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Kareem Meshet Zalaf Al-Moussawi, College of Media / Public Relations Departmen

References

موفق الحمداني واخرون ،مناهج البحث العلمي ، جامعة عمان للدراسات العليا ، عمان ، 2006 ، ص50.

عاطف عدلي العبد ، الرأي العام وطرق قياسه ، الاسس النظرية والجوانب المنهجية ، دار الفكر العربي، القاهرة ، 2000 ، ص167 .

نعيم حافظ ، اساسيات وطرق البحث العلمي في الادارة ، المنظمة العربية للتنمية الادارية ، القاهرة ، 2009 . ص59 .

سمير محمد حسين ، بحوث الاعلام ، دراسات في مناهج البحث الاعلامي ، عالم الكتب ، القاهرة ، 1999 ، ص147 .

راسم محمد الجمال ، مقدمة في مناهج البحث في الدراسات الاعلامية ، مركز جامعة القاهرة للتعليم المفتوح ، 1999 ، ص220 .

سامي طايع ، بحوث الاعلام ، عالم الكتب ، القاهرة ، 2001 ، ص167 .

Paul winner, Effective PR management, (Lonaon, 1987) P.12.

خير الدين علي عويس , عطا حسن عبد الرحيم , الاعلام الرياضي ، القاهرة , مركز الكتاب للنشر , 1998، ص23 .

د.ياسين فضل ياسين , الاعلام الرياضي ,عمان , دار الاسامة للنشر والتوزيع , 2011، ص48.

د. هادي عبد الله العيثاوي ، الاعلام التلفزيوني المتخصص ، مبادئ ومضامين ، ص34 .

د. فايز عبد الكريم الناطور ، التحفيز ومهارات تطوير الذات ، دار اسامة للنشر والتوزيع ، الاردن ، 2011 ، ص185 .

محمد منير حجاب ، الموسوعة الاعلامية ، دار الفجر للنشر والتوزيع ، القاهرة ، 2004 ، ص370 .

ديل كارينجي ، كيف تكسب الاصدقاء وتؤثر في الناس ، دار ومكتبة الهلال ، بيروت ، 2007 ، ص108

حنان فاروق محمد ، العلاقات العامة والتنظيم ، مدخل دارة – مكتبة عين شمس ، ص145 .

لبنان هاتف الشامي ، العلاقات العامة – المبادئ والاسس العلمية – دار الارزودي ، دمشق ، 2003 ، ص110.

محمد منير حجاب ، د. سحر محمد وهبي ، المداخل الاساسية للعلاقات العامة – المدخل الاتصالي ، ط2 ، مصر دار الفجر للنشر ، 1999 ، ص144 .

محمد منير حجاب ، المداخل الاساسية للعلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص150 .

محمد نجيب الصرايرة ، العلاقات العامة – الاسس والمبادئ – مصدر سبق ذكره ، ص149 .

لبنان هاتف الشامي ، العلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص146 .

احمد محمد المصري ، الادارة الحديثة – اتصالات – القاهرة ، مؤسسة شباب الجامعة ، 2000 ،ص41.

محمد نجيب الصرايرة ، العلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص147 .

د. محمد صاحب سلطان ، العلاقات العامة ووسائل الاتصال ، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة ، عمان ، 2011 ، ص187 .

محمد نجيب ، ود. سحر محمد وهبي ، المداخل الاساسية للعلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص94 .

منال طلعت محمود ، العلاقات العامة ، النظرية والتطبيق ، المكتب الجامعي الحديث ، مصر ، 2002 ، ص83 .

عبد السلام ابو قحف ، هندسة الاعلان والعلاقات العامة ، مكتبة الاشعاع ، القاهرة ،ص313 .

محمد منير حجاب ، ود. سحر محمد وهبي ، العلاقات العامة ، مصدر سبق ذكره ، ص204 .

احمد ماهر ، كيف ترفع مهارتك الادارية في الاتصال ، الدار الجامعية ، القاهرة ، 2000 ، ص37 .

محفوظ احمد عودة ، العلاقات العامة ، مفاهيم وممارسات ، ط3 ، الهيئة المصرية للكتاب ، القاهرة ، 1999 ، ص96 .

Published

2019-03-15

Issue

Section

Other studies

How to Cite

Al-Moussawi, K. M. Z. (2019). The Employment of Public Relations in Persuading the other to Lift the Sports Prevention on Iraq: An Analytical Study of the Activities and Methods of Public Relations in the Ministry of Youth and Sports for the Period from 1/1/2017 to 1/6/2018. Al-Adab Journal, 128, 529-566. https://doi.org/10.31973/aj.v0i128.406

Publication Dates

Similar Articles

21-30 of 412

You may also start an advanced similarity search for this article.