Between the Cyclic Text – Context
Thomas Hardy’s Tess of the D’Urbervilles in the Context of the Hermeneutic Circle
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v0i0.967الكلمات المفتاحية:
Hermeneutics، hermeneutic circle، Gadamer، the part and whole، Tess of the D’Urbervillesالملخص
Hermeneutics is chiefly related to the discipline of interpretation of a specific body of texts. The process of interpretation of literary texts hermeneutically is regarded as the consequence of the academic arena. It is a fact that literary hermeneutics shares mutual threads with various schools of literary criticism but what sets it apart from literary criticism proper are its philosophical leanings and its self reflexive and meta-critical character. Thus, this study is an attempt to concentrate on the application of hermeneutics to literary texts. It does reread Thomas Hardy’s most distinguished tragic novel, Tess of the D’Urbervilles (1891) with the interpretive procedure of the hermeneutic circle as developed by Schleiermacher, Heidegger, and Gadamer. The study also examines the relationship between the text – context, and how they both occur as a dialogical space; and how this space of the text exists as a route of interpretation the part (Tess) and the whole (text).
التنزيلات
المراجع
Barth, John. Lost in the Funhouse: Fiction for Print, Tape, Live Voice. London: Martin Secker & Warburg Limited, 1969.
Barthes, Roland. “From Work to Text”. In Image - Music - Text. Fontana Press, 1977.
Bionca, Seven. Twentieth Century Interpretations of the “Tess of the D’Urbervilles”. New York: Spectrum, 1968.
Donovan, Josephine, Women and the Rise of the Novel, New York: Saint Martin’s Press, 2000.
Durst Johnson, Claudia. Understanding “Tess of the D'Urbervilles”. Westport, Ct: Penguin Books Greenwood, 1995.
Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. Oxford: Basil Blackwell Ltd., 1983.
Fisher, Walter R. “Narration as a Human Communication Paradigm: The Case for Public Moral Argument.” Communication Monographs 5 (1984): 1-21.
Fidler, Leslie. Love and Death in the American Novel. Rev. ed.. New York: Stein and Day, 1966.
Frye, Northrop. Conclusion, Literary History of Criticism. Toronto: University of Toronto Press,1965.
Grigg, Russel. Lacan, Language, and Philosophy. Albany: State University of New York, 2008.
Hardy, Thomas. Tess of the d’Urbervilles. Ed Tim Dolin. London: Harper Press, 2010.
Jameson, Fredric. The Prison-House of Language: A Critical account of Structuralism And Russian Formalism. Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1972.
Knight, Christopher J. Uncommon Readers: Denis Donoghue, Frank Kermode, George Steiner, and the Tradition of the Common Reader. Toronto, Ontario, Canada: University of Toronto Press. 2003.
Metaphysics Research Lab, Stanford. Stanford Encyclopedia of Philosophy; Hermeneutics. November 9, 2005. http://plato.stanford.edu/entries/hermeneutics/ (accessed February 19, 2010).
Mahdi, Amer Rasool. “Metafiction as in Anatomy of Fiction: A Formal Critical Study of the Shorter Fictions of John Barth.” M.A Thesis. University of Baghdad, 2007.
Malpas, Jeff, “Hans-Georg Gadamer”, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2009 Edition), Edward N. Zalta (Ed.), Retrieved from:http://plato.stanford.edu/archives/sum2009/entries /gadamer/
Palmer, Richard, Hermeneutics: Interpretation Theory in Schleiermacher, Dilthey, Heidegger, and Gadamer, Northwestern University Press, Evanston 1969.
Rooney, Ellen. Tess and the Subject of Sexual Violence: Reading, Rape, Seduction, Toronto: University of Toronto Press, 2001.
Stewart, Garrett. “Driven Well Home to the Reader’s Heart”: Tess’s Implicated Audience, New York: Washington Square Press, 1966.
Szondi, Peter. “Introduction to Literary Hermeneutics” (Literature, Culture, Theory), New York, USA : Cambridge University Press, 1995.
Wicke, Jennifer, The Same and the Different: Standards and Standardization in Thomas Hardy’s “Tess of the D’Urbervilles”, New York: Saint Martin’s Press, 2000.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.