A Sociopragmatic Study of Verbal Bullying in the Novel: “Matilda”
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v2i143.3918الكلمات المفتاحية:
bullying، verbal bullying، verbal actionالملخص
Bullying is a social phenomenon characterised by interactions that are viewed as negative, repetitive, persistent, and directed towards one or more individuals. The problem of this study is manifested in how to analyse verbal bullying linguistically, relate it to pragmatic theories, and identify some of the social scales related to it. The study aims at Describing and identifying the speech act of bullying. Identifying what impoliteness strategies and functions are employed in bullying performance. Showing the sociopragmatic factors which affect the speech act of bullying and identifying the impolite language used by those who bully. The study concluded that verbal bullying in its most basic form can be an insult that comes with an impolite function and power differences. Bullying is associated with using power to gain or increase the bully's benefits from the situation. Bullies use verbal bullying to force people to do things using their social power.
التنزيلات
المراجع
Austin. J. L. 1962. How to Do Things with Words. Oxford: Oxford University Press.
Bach, K. and Harnish (1979) Linguistic Communication and Speech Acts. Cambridge: The MIT Press.
Besag, V. E. (1989). Bullies and victims in schools: A guide to understanding and management. Milton Keynes Philadelphia: Open University Press.
Bousfield, D., and Locher, Miriam A. 2008. Impoliteness in Language: Studies on Its Interplay with Power in Theory and Practice. Berlin: Mouton de Gruyter.
Coloroso, B. (2008). The bully, the bullied, and the bystander (2nd ed.). New York, NY: Harper Collins.
Cornelia I and R. Neal. )2018(, Pragmatics and its Interfaces. John Benjamins Publishing company: Amsterdam, The Netherlands.
Cowie, H., & Jennifer, D. (2008). New perspectives on bullying. Berkshire: Open University Press.
Culpeper, J. (2010). Conventionalised impoliteness formulae. Journal of Pragmatics, 42, 3232-3245
Culpeper, J. 2005. “Impoliteness and Entertainment in the Television Quiz Show: The Weakest Link”, http://eprints.lancs.ac.uk/id/eprint/1061 Retrieved on March 30, 2015.
Culpeper, Jonathan. (1996). "Towards an Anatomy of Impoliteness". Journal of Pragmatics. 25: 349-367.
Culpeper, Jonathan. (2011). Impoliteness: Using Language to Cause Offence. Cambridge: Cambridge University Press.
Cutting, J. (2002). Pragmatics and discourse: A resource book for students. London: Routledge.
Cutting, J. (2014). Language in Context in TESOL. Edinburgh University Press.
Dahl, Roald. (1988). Matilda. London: Jonathan Cape.
Farrington, D. 1993. “Understanding and preventing bullying.” in M. Tonry (ed.). Crime and justice: A review of research. Vol.17. Chicago: University of Chicago Press
Holmes, J. (1992). An introduction to sociolinguistics. New York: Longman.
Huang, Y. (Ed.). (2017). The Oxford handbook of pragmatics. Oxford University Press.
Huang, Y. 2007. Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Knudson, D. & Morrison, C. S. (2002). Qualitative analysis of human movement (2nd Ed.). Champaign: Human Kinetics.
Leech, G. (1983). Principles of pragmatics. London: Longman.
Leech, G. (1983). Principles of pragmatics. London: Longman.Monks (2011),
Leech, Geoffrey N. (2003). Towards an anatomy of politeness in communication. International Journal of Pragmatics 13: 101–23.
Mey, J. (2001). Pragmatics: An Introduction, 2nd ed. MA: Blackwell Publishing.
Olweus, D. (1994). Bullying at school: Long-term outcomes for the victims and an effective
school-based intervention program. In L. R. Huesmann (Ed.), Aggressive behavior: Current
perspectives (pp. 97–130). New York: Wiley.
Searle, J. R. (1976). A classification of illocutionary acts. Language in Society, 5(1), 1–23.
Smith, P. K., & Sharp, S. (1994). School Bullying: Insights and Perspectives. Routledge, London.
Sotillo, M. S. (2017). Illocutionary acts and functional orientations of SMS texting in SMS social networks. Montclair State University. Accessed on November 14, 2018.
Yule, George. 1996. Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.