THE WOMANLY VOICE OF RACISM AS REPRESENTED IN GWENDOLYN BROOKS'S IN THE MECCA
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i141.3716الكلمات المفتاحية:
Pepita، In the Mecca، Racial، Brooks، Womanly، Politicsالملخص
Gwendolyn Brooks has found herself in a double bind, first because of her "race or ethnicity" as an African American, and at that time because of her femininity. Brooks's writing demonstrates this twofold strain. Brooks is proud of her ethnicity and culture, and she also promotes and celebrates femininity. This study aims to examine the subject of racism in Black American poetry using descriptive techniques by examining certain works by Gwendolyn Brooks. So, Brooks attempts to portray the social injustice and oppression of women of her community that occurred in the 1960s of the 20th century. However, Brooks's modern poetry became an attempt to persuade black people to be heavily associated with their history in order to achieve their essential responsibilities in the community. Furthermore, Brooks emphasizes the need for humanistic respect and love as among the most important prerequisites for a happy life.
التنزيلات
المراجع
Alexander, Elizabeth. "Meditation on 'Mecca': Gwendolyn Brooks and the Responsibilities of the Black Poet". The Black Interior. Garywolf Press, 2004. pp. 43-57.
Agnew, John, Katharyne Mitchell, and Gerard Toal. A companion to Political Geography.UK: Blackwell, 2003.
Andrews, William L., Frances Smith Foster, and Trudier Harris. The Concise Oxford Companion to African American Literature. New York: Oxford University Press, 2001.print.
Bahri, Deepika. "Feminism and Postcolonialism in a Global and Local Frame" Vents d'Est, vents d'Ouest: Mouvements de femmes et féminismes anticoloniaux. Genève: Graduate Institute Publications, 19 April 2019. p.193-212.
Brooks, Gwendolyn. In the Mecca (1968). in The World of Gwendolyn Brooks. New York: Harper and Row, 1971.pp.372-426.
Clarke, Cheryl. After Mecca: Women Poets and the Black Arts Movement. New Brunswick: Rutgers Univ. Press, 2004. Print.
De la Campa, Román, E. Ann Kaplan, and Michael Sprinke ed. Late Imperial Culture. London: Verso, 1995. Print.
Doreski, Carole. "Reportage as Redemption: Gwendolyn Brooks's In the Mecca". Writing America Black: Race Rhetoric in the Public Sphere. New York: Cambridge University Press, 1998. pp.119-144.
Erkkila, Betsy. The Wicked Sisters: Woman Poets, Literary History, and Discord. New York: Oxford University Press, 1992.
Gabbin, Joanne V. "Blooming in the Whirlwind: The Early Poetry of Gwendolyn Brooks". In The Furious Flower of African American Poetry. Charlottesville: University Press of Virginia, 1999.
Hansell, William. "Gwendolyn Brooks's 'In the Mecca': A Rebirth into Blackness". Negro American Literature Forum, vol. 8, no. 2, 1974, pp. 199–209. JSTOR, https://www.jstor.org/stable/3041127 . Accessed 15 May 2021.
Hughes, Sheila Hassell. "A Prophet Overheard: A Juxtapositional Reading of Gwendolyn Brooks's 'In the Mecca'". African American Review, vol. 38, no. 2, 2004, pp. 257–280. JSTOR, https://www.jstor.org/stable/1512289 . Accessed 14 May 2021.
Lowney, John. "'A Material Collapse That Is Construction': History and Counter-Memory in Gwendolyn Brooks's In the Mecca". MELUS, vol. 23, no. 3, 1998, pp. 3–20. JSTOR, https://www.jstor.org/stable/467675 . Accessed 4 June 2021.
Melhem, D H. Gwendolyn Brooks, Poetry and the Heroic Voice. Kentucky: The University Press of Kentucky, 1987. Print.
Mickle, Mildred R. Critical Insights: Gwendolyn Brooks. Canada: Salem Press, Inc.2010.Print.
Schwarz, Henry, and Sangeeta Ray, ed. Companion to Postcolonial Studies. The United Kingdom, Oxford: Blackwell, 2005. Print.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.