A Contrastive Stylistic Study of Some Selected Commercial Advertisements in English and Arabic
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i139.2306الكلمات المفتاحية:
Stylistic، Commercial، Advertising، features، financialالملخص
Publication is only one of the tools used by public relations, like advertising is one-way communication. Advertising , as a tool, has a great importance and influence in various business processes. It is a means of communication that based on the influence of one or more individuals; by the use of one of the means of promotion available to build communication between consumers and products; advertising is the method used by the trader to effect the buyer.
A range of non-personal communication means and methods ; to convey ideas and promote products and services. The Declaration is an important means of media used by different enterprises to communicate with the public and the target customers of their business; so that , to advertise great importance in the work environment.
Advertising or publicity is an indispensable information activity for economic activities such as industry, trade, services and other economic activities, as well as for charitable and non-profit organizations and organizations, without announcing their efforts, they will not receive the social and financial support necessary to continue their work and performance of their mission.
The aims of this paper are to examine and identify the aspects of advertisements and to clarify the linguistic features by explaining all issues which are related to it with examples and giving a detailed account about the grammatical issue of ‘A linguistic study of advertisement in English and Arabic’ hoping to would be more interesting for English students and those who are specialized in English linguistics.
التنزيلات
المراجع
Gucker P.(1966).Essential English Grammar. New York Publishing.
Leech, G .(2008). A Glossary of Grammar. Edinburgh. Edinburgh University Press.
Lyons, John (1977) "Deixis, space and time" in Semantics. Cambridge University Press.
Searle,J.R.(1979). Speech Acts: An Essay in the Philosophy of Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Selby, N.(1992).Sentence Writing Simplified. Harper college Collin Publishers .
Quirk , Randolph , Greenbaum , Sidney , Leech , Geoffrey and
Svartvik , Jan. (1985) . A Comprehensive Grammar of the English Language .Longman.
Trask R, L.(2007).An Introduction to Language and Linguistics. Routledge: Avenue New York.
William J. Stanton. (1984).Fundamentals of Marketing. McGraw-Hill Publishers.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.