Violence in Martin McDonagh's The Pillowman
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v2i136.1279الكلمات المفتاحية:
Martin McDonough، Violence، In-yer-face thetareالملخص
The 1990s have been of utmost importance for Ireland and the Irish as this decade is characterised by a great diversity of problems: economic problems, unemployment and migration which came as a result of these problems, racial harassment experienced abroad, psychological problems, the Troubles whose serious impact was felt not only in Northern Ireland but also in the Republic of Ireland, which emerged as a consequence of the conflict between the Catholics and the Protestants because of the political status of Northern Ireland and which began at the end of the 1960s and ended in 1998 with Belfast Agreement; self-centeredness emerging as a repercussion of the Celtic Tiger period which was witnessed between 1995 and 2000 and which means economic development in Ireland, and, lastly, the problem of violence. Martin McDonagh, an
Anglo-Irish playwright represents these problems emphasising the problem of violence encountered in this decade in a satirical but grotesque way particularly in The Pillowman.
التنزيلات
المراجع
Fintan O'Toole, "The Pillowman Programme Note", in The Theatre of Martin McDonough: A World of Savage Stories, eds. Lilian Chambers and Eamonn Jordan, (Dublin: Carysfort Press Ltd. 2006), 1726.
Aleks Sierz, In-Yer-Face Theatre: British Drama Today, (London: Faber, 2001), 222.
Fintan O’Toole, 2006, ‘A Mind in Connemara: The savage world of Martin McDonagh’, The New Yorker, 06. 03. 2006, http://www.newyorker.com/archive/2006/03/06/060306fa_fact_otoole?currentPage=all. Retrieved in 24 August, 2017.
Mary Luckhurst, Lieutenant of Inishmore: Selling (- out) to the English. Contemporary Theatre Review, Vol. 14:4, (November, 2004), 116-129. In the Theatre of Martin McDonough: A World of Savage Stories, eds. Lilian Chambers and Eamonn Jordan, (Dublin: Carysfort Press Ltd. 2006), 117.
Werner Huber, "The Early Plays: Martin McDonough, Shooting Star and Hard Man from South London", in The Theatre of Martin McDonough: A World of Savage Stories, eds. Lilian Chambers and Eamonn Jordan, (Dublin: Carysfort Press Ltd. 2006), 93.
Aleks Sierz, what is In-Yer-Face Theatre? http://www.inyerfacetheatre.com/what.html, retrieved in 19 August, 2017.
Joan FitzPatrick Dean, "Tales Told by Martin McDonough" Nua: Studies in contemporary Irish Writing. Vol. 3, No. 1& 2. 2002. 57- 68. 64.
Etienne Krug, World report on Violence Health, (Geneva: World Health Organisation, 2002), 5.
Fintan O'Toole, "Murderous Laughter", The Irish Times, (24 June. 1997). In The Theatre of Conor McPherson: 'right Beside the Beyond', (Dublin: A Carysford Press Book, 2012), 1702.
Norma Alfonso, “Trapped in Ireland: Violence and Irishness in McDonagh’s The Beauty Queen of Leenane”, Anuario de la Facultad de Ciencias Humanas, 8, (2008), 239- 248.
Nicholas De Jongh, "Comedy with a Cruel Edge", London Evening Standard, (8 Jan. 1997). 48.
Fintan O'Toole, "Murderous Laughter" The Irish Times. 24 July. 1997.
O'Hogan, Sean. 'The Wild West'. The Guardian. 24 March. 2001. Retrieved 21 August, 2017. http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2001/mar/24/weekend.sean.ohogan.
Greg Thorson, The New Grotesque the Theatre of Martin McDonagh and Tracy Letts, (Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2009), 5.
Leonard Schapiro, Totalitarianism, (London: MacMillan, 1983), 102- 103.
Eamonn Jordan, "War on Narrative: The Pillowman" in The Theatre of Martin McDonough: A World of Savage Stories, eds. Lilian Chambers and Eamonn Jordan, (Dublin: Carysfort Press Ltd. 2006), 887.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.