The Renovation of She-Tragedy in Heather Raffo’s Nine Parts of Desire
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i137.1647الكلمات المفتاحية:
Heather Raffo، Nine Parts of Desire، She-tragedyالملخص
During the 1990’s and the years of siege that followed, Iraqi women suffered from the oppression of the brutal misogynist regimes, and the cruel male-controlled ideals. Accordingly, through their suffering, these women portrayed the truth of being woman in a horrific atmosphere of war and how these traumatised women managed to survive. In her Nine parts of Desire, Heather Raffo presents the characters of nine different women of different ages and professions linking them to show the dreadful reality of being woman in the times of war. In this play, Raffo renovated the She-tragedy genre. Even though that this genre deals with weak frustrated women who suffer from the effect of the long lack of stability, years of internal violence, external occupation and their cumulative generational effects, yet Raffo’s characters are strong, confident and have a self-awareness and they stand face to face to the shocking values of war.
التنزيلات
المراجع
Brown, L. (1982, Summer). “Restoration and eighteen century”. Studies in English literature, 1500-1900. 22 (3), 429-443.
Carone, A. & Vavanaugh, M. (2009, October 8). Stories of Iraqi women in mo'olelo's new play "9 parts of desire". https://www.kpbs.org/news/2009/oct/08/stories-iraqi-women-moolelos-new-play-9-parts-desi/.
Chelab, M. M. (2017). The Dramatic responses to US-Iraq war: A Study in selected contemporary English plays. Unpublished Ph.D. Dissertation. Iraq: University of Baghdad.
Hume, R. D. (1979). The Development of English drama in the late seventeenth century. Oxford: Clarendon Press.
Isherwood, Ch. (2004, October 13). "A solitary woman, embodying all of Iraq". The New York Times. http://manhattanensemble.com/9parts/Theater_Review.html .
Lahr, J. (2004, November 1). "The Fury and the jury: Women and men, make themselves heard". The New Yorker. http://manhattanensemble.com/9parts/new_yorker_review.html
Marsden, J.I. (2008). “Tragedy and varieties of serious drama”, in Owen S. J. (Ed.). A Companion to restoration drama, Oxford: Blackwell Publishing. https://doi.org/10.1002/9781118663400.ch14
Ozieblo, B. & Hernando-Red, N. ( 2012). Performing gender violence: Plays by contemporary american women dramatists. New York: Palgrave Macmillan.
Raffo, H. (2003). Nine parts of desire, New York: The Bush Theatre. All references of the play are taken from this edition and will be cited in this paper as (NPD).
Romanska, M. (2010). Trauma and Testimony: Heather Raffo's "9 Parts of Desire". Alif: Journal of Comparative Poetics, (30), 211-239. http://www.jstor.org/stable/27929853
Stasio, M. (October, 25, 2004). Nine parts of desire. Review .Variety. 396 (10),56.
Stewart, A. M. (2010). The ravishing Restoration: Aphra Behn, violence and comedy. Selinsgrove, PA: Susquehanna University Press.
Teachout, T. (2005). “Invisible women.” Wall Street Journal. http://www.heatherraffo.com/WallStJournal.html .
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.