Angela Carter’s The Magic Toyshop
A Cinderella Story Revisited
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i143.3936الكلمات المفتاحية:
Fairy tales، deconstruction، marriage، passivity، beautyالملخص
The charming world of fairy tales used to be, for many ages, the favorite world for readers of fiction. Until the moment, these magical tales, their adventurous journeys, and happy endings provide a vital source of enchanting entertainment. Throughout her literary career, Angela Carter (1940-1992), a contemporary British novelist and a short story writer, shows interest in the employment of fairy tales in her works, producing what is called modern fairy tales. Her rewriting of these tales rendered her a remarkable woman advocate who calls for women’s legitimate rights and an appreciation and a recognition of their active position in societies, things that men enjoy and always receive. This paper tackles The Magic Toyshop (1967), Carter’s second novel. It discusses the fate of its young heroine, Melanie, and her siblings, Jonathan and Victoria, who have become orphans by the death of their parents in a plane crash while in America. Melanie journeys from her middle-class luxurious house to Uncle Phillip’s poor house located in South London. Like Cinderella, the orphan girl dreams of being a bride and marrying a handsome man while suffering under the oppression of a stepfather, Uncle Phillip. Unlike her, Melanie will be shocked to meet a different version of Prince Charming of her imagination.
التنزيلات
المراجع
Carter, Angela. The Magic Toyshop. Virago Press, 1967.
Day, Aidan. Angela Carter: The Rational Glass. Manchester University Press, 1998.
Gamble, Sarah. Angela Carter: New Critical Readings, edited by Sonya Andermahr and Lawrence Phillips. Continuum International Publishing Group, 2012.
Gordon, Edmund. The Invention of Angela Carter: A Biography. Oxford University Press, 2017.
Head, Dominic. The Cambridge Introduction to Modern British Fiction, 1950-2000. Cambridge University Press, 2002.
Labudová, Katarína. “Polyphonic Resonances of Fairy Tales and Myths: The Magic Toyshop and Life Before Man.” Brno Studies in English, vol. 45, no. 1., 2019, pp. 157-170, doi: 10.5817/BSE2019-1-10.
Lieberman, Marcia. “ “Some Day My Prince Will Come”: Female Acculturation Through the Fairy Tale, vol. 34. no, 3, 1972, pp. 383-395. JSTOR, doi: 10.2307/375142.
Palmer, Paulina. “From ‘Coded Mannequin’ to Bird Woman: Angela Carter’s Magic Flight.” Women Reading Women's Writings” edited by Sue Roe. Brighton: The Harvester Press, Ltd., 1987, pp. 179-208.
Rowe, Keren. “Feminism and Fairy Tales.” Women's Studies: An inter-disciplinary journal, vol. 6, no. 3, 2015, pp. 237-257.
Slayton, Kendra. “Sex and Sovereignty: Angela Carter’s Medieval Toyshop.” Critique: Studies in Contemporary Fiction, vol. 60, no. 3, 2019, pp. 1-19 . Tylor& Francis Online, doi: 10.1080/00111619.2019.1580671.
Wyatt, Jean. “The Violence of Gendering: Castration Images in Angela Carter’s The Magic Toyshop, The passion of New Eve, and “Peter and the Wolf.” ” Women’s Studies: An interdisciplinary journal, vol. 25, no. 6, 1996, pp. 549-570. Tylor& Francis Online, doi: 10.1080/00497878.1996.9979138.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.