The Old Vs. New Indian Culture in Anita Desai's In Custody
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i142.3829الكلمات المفتاحية:
Culture، Urdu، Materialism، Partition، Hindiالملخص
Anita Desai (1937- ) is a contemporary Indian novelist, short story, and children's books writer. She introduces psychological novels to India. Her works are highly symbolic. In her novels, she discusses cultural themes like the clashes of Eastern and Western cultures and the conflicts between Indian cultures and religions. In In Custody (1984), she discusses many cultural themes focusing on the death of the old valuable culture of India after Partition and the birth of a new culture.
In In Custody (1984), Desai depicts the changes that India has witnessed in post-colonial period. She focuses on the ruined ancient Indian culture which has been replaced by a new materialistic one at the hands of the British colonization. She concentrates on the death of art and poetry specially the death of Urdu poetry and language which are associated with the glorious culture once India had in the past. Deven, the protagonist, whose ambition is to be a great poet in Urdu is forced to teach Hindi instead of Urdu which is rarely used. The novelist narrates the journey of Deven who struggles to revive Urdu poetry by interviewing the famous Urdu poet, Nur. Deven faces many obstacles during his journey. These obstacles are represented in the change India has witnessed and in the change of people's motives and mentality. The paper discusses the influence of the Partition and the British colonialism on the Indian culture and the change India witnessed due to the Partition between Muslims and the Hindus.
التنزيلات
المراجع
Agrawal, Sadhana. “A Study of Thematic Vision in Anita Desai’s Novels.” Research Scholar, 3.2(2015): 236-243. Web. 25 June 2019.
Alexander, Jeffrey C, et al. Cultural Trauma and Collective Identity. Berkeley: California UP, 2004.Print.
Blake, Stephen P. Shahjahanabad: The Sovereign City in Mughal India 1639-1739. New York: Cambridge UP, 1991. Print.
Brass, Paul R. The Politics of India Since Independence. 2ed. New York: Cambridge UP, 1976. Print.
Chaudhary, B.N. “The City, A Villainous Character: A Case Study of Anita Desai’s In Custody and Baumgartner’s Bombay.” K.K. P.G. 2.1(2015):78-81. Web. 6 June 2019.
Desai, Anita In Custody. Gurgaon: Random House India, 2007. Print.
Driss, Hager Ben. “Politics of Language, Gender and Art in Anita Desai’s In Custody. ”Journal of South Texas English Studies 4.1 (2013): 1-15. Web. 15 May 2020.
Ehsan, Jayed Ul. “Linguistic Superiority, Hegemony and Exile in Anita Desai’s In Custody.” IJER 5.4(2019): 10-13. Web. 6 May 2019.
Fearon, James D. “What is Identity (As We Now Use The Word)?” Diss. Stanford University, 1999. Web. 4 June 2020.
Lears, T. J. Jackson “The Concept of Cultural Hegemony: Problems and Possibilities.” The American Historical Review, 90. 3 (1985):567-593. Web. 17 Jan 2018.
Mittal, Sangeeta. “Anita Desai’s In Custody: Delhi’s Tryst with Turmoil.” IJELLH 4.7(2016):402-418. Web. 9 May 2019.
Sharma, Anjali. “Anita Desai’s In Custody – A War.” The Criterion 2.3(2011):1-4. Web. 6 Jan 2020
Sharma, Bhasha Shukla. “Anita Desai’s ‘In Custody’: Unlocking the web of time and space.” Academic Journals 2.7(2011):166-173. Web. 8 May 2020.
Sharma, Narinder K. “Duality of Illusion and Reality in Desai's In Custody.” Purdue University 14.2(2012):1-8. Web. 9 Jan 2020.
Rahman, Tariq. From Hindi to Urdu: A Social and Political History. Karatchi: Oxford UP, 2011. Web. 20 Jan 2020.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.














