The Influence of the Partition on the Indian Family in Anita Desai's Clear Light of Day
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v3i137.1667الكلمات المفتاحية:
Family، Hindus، Muslims، Partition، Religionالملخص
Anita Desai's Clear Light of Day (1980) is a partition novel which depicts the influence of the Partition between India and Pakistan on the unity of the Indian family. In 1947, India witnessed a civil war which led to partitioning it into two countries along religious lines. These events coincided with the end of the British rule in India. As a result of that, the Indian individual started questioning his real identity. During the period (1947-1970), India witnessed dramatic social, political, economic changes and transformations In her sixth novel Clear Light of Day, Anita Desai studies the impact of the Partition on the country and on the personal lives of the Indian individuals. The novel is precisely a depiction of family disintegration which parallels the disintegration of India under the Partition circumstances. The aim of the study is to investigate the influence of the Partition on the Indian families which survive the civil wars between the Hindus and the Muslims. Also the study tackles the role of women in the Indian society and the influence of the western principles on them.
التنزيلات
المراجع
Desai, Anita. Clear Light of Day. Is ted. Boston: A Mariner Book, 1980. Print.
Devi, Khuraijam Artishowri, and Reena Sanasam. “The Concept of New
Woman in Anita Desai’s Clear Light of the Day and Manju Kapur’ Home.” The Echo 2. 3 (2014): 165-177. Web. 22 May 2019.
Gairola, Rahul K. “A Partition Without Borders: Diasporic Readings of Clear Light of Day and Train to Pakistan.” Crossing Borders: Essays on Literature, Culture and Society in Honor of Amritjit Singh, eds. Tapan Basu and Tasneem Shahnaaz. London: Rowman & Littlefield, 2017.Print.
Gupta, Ramesh Kumar. “The Concept of ‘New Woman’ in Anita Desai’s Clear Light of Day.” Critical Essays on Anita Desai’s Fiction. Ed. Jaydipsinh Dodiya. Ist ed . New Delhi: IVY Publishing House 2007. Print.
Hashmi, Alamgir. “A Reading of Anita Desai's Clear Light of Day.” The International Fiction Review1o.1(1983): 56–58. Web. 8 May 2019.
Heidari,, Marjan, et al. “ Women’s Struggle for Identity in Anita Desai’s Clear Light of Day.” The International Journal of the Humanities, 9.3 (2011): 32-39.Web. 9 Jan 2019.
Kripalani, J B. Gandhi His Life and Thought. New Delhi: Today & Tomorrow's Printers and Publishers, 1970. Print.
Osman, Khan Touseef. “Representing the Unrepresentable in Anita Desai’s Clear Light of Day.” East West Journal of Humanities, 5(2015): 15-23. Web. 8 July 2019.
Roy, Rituparna. South Asian Partition Fiction in English: From Khushwant Singh to Amitav Ghosh. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2010. Print.
Saint, Tarun K. Witnessing Partition: Memory, History, Fiction. New Delhi: Routledge, 2010. Print.
Sannrud, Kirsti Weel. “Themes, Symbolism and Imagery in Anita Desai’s Clear Light of Day.” Diss. U of Oslo, 2008. Web. 10 Jan 2020.
Stoican, Elena. “Indian Female Identities, Between Hindu Patriarchy and Western Missionary Models in Anita Desai’s Fasting, Feasting and Clear Light of Day.” University of Bucharest Review. 5.2(2015): 43-52. Web. 16 June 2019.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.