The Effect of Family Upbringing on Shaping Racial Behavior During the Infancy Stage
Child's Lullaby As A Model
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v2i142.3792Keywords:
Fostering, Racism, Childhood, LullabyAbstract
Childhood is a world that requires us to stand, contemplate, understand and study extensively, not to clarify what childhood is in general for society and define it in particular for the family and the mother, but rather to transcend errors in education and focus on modifying and modernizing the behavioral system of the child, to raise a generation that leans on tradition, a creative generation developed with its ideas that transcends racism and sectarianism Children are the future, they are the next social structure. Taking care of them and reflecting on their concerns means building a healthy, healthy, and healthy social pyramid that can move forward in development and progress. It seeks to reject extremism and tends to embrace the difference. Our societies have become fragile in terms of moral and social aspects. We surround ourselves with that false framework to hide The gravity of our mistakes, our return to education is the basis of social construction, and benefiting from the experiences of others in building their societies is the first correct step.
Downloads
References
السفــل، ن. ع. ا. م. (2017). دور الأســرة في تـربيــة الطفــل الموهــوب بمــرحلــة التعليــم الأساسي. مجلة کلية التربية بالمنصورة، 99(3)، 291–311. https://doi.org/10.21608/maed.2017.172470
السيد، ش. م. (2020). المسرح والارتقاء بالقائمين على تربية الطفل لتکوين الذكاء الوجودي-مسرحية نريد الحياة نموذجاً. مجلة کلية التربية-جامعة الإسکندرية، 30(2)، 181–213.
جان جاك روسو. (1958). اميل: تربية الطفل من المهد الى الرشد (نظمي لوقا، ترجمة). الشركة العربية للطباعة والنشر.
جمال صليبا. (1994). المعجم الفلسفي بالألفاظ العربية والفرنسية والإنكليزية واللاتينية (م 1–2). دار الكتاب اللبناني للطباعة والنشر والتوزيع، الشركة العالمية للكتاب.
جيل فيريول. (2011). معجم مصطلحات علم الاجتماع (أنسام محمد الأسعد، ترجمة). دار ومكتبة الهلال.
حسن مصطفى عبد المعطي وهدى محمد قناوي. (2017). علم نفس النمو (م 1). دار قباء للطباعة والنشر والتوزيع.
سائدة جمال محمد الغصين. (2008). النمو النفسي والاجتماعي لدى طلبة المرحلة الأساسية العليا وعلاقتها بقدرتهم على حل المشكلات الاجتماعية [رسالة ماجستير، الجامعة الإسلامية]. https://library.iugaza.edu.ps/thesis/86202.pdf
سارة جمال. (2020، أبريل 22). التهويدة العربية.. أغاني الأمهات لأطفالهن وسر الخلود إلى النوم [موقع إخباري]. شبكة الجزيرة الإعلامية. https://www.aljazeera.net/news/women/2020/4/22/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%87%D9%88%D9%8A%D8%AF%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%A9-%D8%A3%D8%BA%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AA
عامر طارق عبد الرؤوف وربيع محمد. (2008). تدريب الأطفال ذوي الاضطرابات السلوكية. دار اليازوري العلمية للنشر والتوزيع.
عبد المنعم المليجي، وحلمي المليجي. (1973). النمو النفسي (5 ط). دار النهضة العربية للطباعة والنشر.
عماد الدين، ب.، وأكلي، ن. (2017). الآليات القانونية لتفعيل دور الأسرة في تربية الطفل. مجلة دراسات نفسية وتربوية، 103. https://doi.org/10.35156/1192-000-018-008
غسان يعقوب. (1994). تطور الطفل عند بياجيه (2 ط). الشركة العالمية للكتاب.
فتحية حسن سليمان. (1979). تربية الطفل بين الماضي والحاضر. دار الشروق.
مجدي وهبه وكامل المهندس. (1984). معجم المصطلحات العربية في اللغة والآدب (2 ط). مكتبة لبنان.
مصطفى الديواني. (1984). حياة الطفل (11 ط). دار الشباب للطباعة والنشر.
مصلح الصالح. (1999). الشامل قاموس مصطلحات العلوم الاجتماعية (2 ط). دار عالم الكتب للطباعة والنشر والتوزيع.
مليكه سعداوي. (2015). توظيف الموروث الشعبي في المسرح الإذاعي الجزائري [أطروحة دكتوراه]. جامعة محمد بو ضياف بالمسيلة.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright and Licensing:
For all articles published in Al-Adab journal, copyright is retained by the authors. Articles are licensed under an open access Creative Commons CC BY 4.0 license, meaning that anyone may download and read the paper for free. In addition, the article may be reused and quoted provided that the original published version is cited. These conditions allow for maximum use and exposure of the work.
Reproducing Published Material from other Publishers: It is absolutely essential that authors obtain permission to reproduce any published material (figures, schemes, tables or any extract of a text) which does not fall into the public domain, or for which they do not hold the copyright. Permission should be requested by the authors from the copyrightholder (usually the Publisher, please refer to the imprint of the individual publications to identify the copyrightholder).
Permission is required for: Your own works published by other Publishers and for which you did not retain copyright.
Substantial extracts from anyones' works or a series of works.
Use of Tables, Graphs, Charts, Schemes and Artworks if they are unaltered or slightly modified.
Photographs for which you do not hold copyright.
Permission is not required for: Reconstruction of your own table with data already published elsewhere. Please notice that in this case you must cite the source of the data in the form of either "Data from..." or "Adapted from...".
Reasonably short quotes are considered fair use and therefore do not require permission.
Graphs, Charts, Schemes and Artworks that are completely redrawn by the authors and significantly changed beyond recognition do not require permission.
Obtaining Permission
In order to avoid unnecessary delays in the publication process, you should start obtaining permissions as early as possible. If in any doubt about the copyright, apply for permission. Al-Adab Journal cannot publish material from other publications without permission.
The copyright holder may give you instructions on the form of acknowledgement to be followed; otherwise follow the style: "Reproduced with permission from [author], [book/journal title]; published by [publisher], [year].' at the end of the caption of the Table, Figure or Scheme.