Foreshadowing Overuse
A Stylistic Approach to Modernist Fictional Writing
DOI:
https://doi.org/10.31973/vhx0xd55الكلمات المفتاحية:
foreshadowing ، Mrs. Dalloway، A Portrait of the Artist as a Young Man، corpus analysis، formalismالملخص
As a descriptive study, this article examines the significance of stylistic analysis in observing fiction, focusing on the use of foreshadowing. The author investigates the potential overuse of foreshadowing in selected modern cultural novels and analyses its impact on the plot and the suspense of the readers. The study examines the use of foreshadowing to deconstruct the difficulty novelists face in crafting immaculate works. It concludes that foreshadowing is an integral part of any literary work, regardless of its type or genre, and that it cannot be restricted to particular words. Furthermore, the "tense" factor in most modern works is not fixed or regulated due to the overuse of the flashback technique. The discussion examines Mr. Dalloway by Virginia Woolf and A Portrait of the Artist as a Young Man by James Joyce. Mrs. Dalloway's linguistic variables demonstrate that foreshadowing predominates the plot, as Woolf's foreshadowing lexis continually alludes to Septimus and Clarissa's plight. A Portrait of the Artist as a Young Man heavily uses concrete lexemes to foreshadow Daedalus’ evolution, whereas Mrs. Dalloway focuses on speech and abstract lexemes.
التنزيلات
المراجع
Barnet, S., E. Cain, W., Burto, W., & Berman, M. (1997). An introduction to literature: Fiction, poetry, drama. Longman Canada.
Buckham, M. (2014). Writing active setting: The complete how-to-guide with bonus section on hooks. Cantwell Publishing.
Cron, L. (2012). Wired for story: The Writer’s Guide to using brain science to hook readers from the very first sentence. Ten Speed Press.
Cuddon, J. A. (1977). A dictionary of literary terms (1st ed.). Doubleday, Garden City, New York.
Duckworth, G. E. (1933). Foreshadowing and suspense in the epics of homer, apollonius, and Vergil .. (dissertation). Princeton University Press, Princeton, New Jersey.
Dupriez, B. 1933-, & W.), H. A. W. (Albert. (1991). A dictionary of literary devices. University of Toronto Press.
Harmon, W. (2002). A Handbook to Literature. (9th ed.). Prentice Hall -Upper Saddle River, NJ, USA.
Jackson, D., & Sweeney, J. (2002). The journalist’s craft: A guide to writing better stories. Allworth Press.
Joyce, James. (2011) A Portrait of the Artist as a Young Man. E-book ed, 2011.
Martinelli, D. (2020). What You See Is What You Hear. https://doi.org/10.1007/978-3-030-32594-7
Noble, W. (1997). Three rules for writing a novel: A guide to story development. Write Thought.com.
Quinn, E. (2006). A dictionary of literary and thematic terms (2nd ed.). Checkmark Books, USA.
Seckel, Al, and Douglas R. Hofstadter (2004). Masters of Deception. 1st ed, Sterling Publishing Co, New-York, USA.
Short, M. H., & Leech, G. (2013). Style in fiction. In Routledge eBooks. https://doi.org/10.4324/9781315835525
Woolf, Virginia. Mrs. Dalloway: Introduction by Nadia Fusini. National Geographic Books, 1993.
Zimbaro, V. P. . A Portrait of the Artist as a Young Man Notes. University of South Florida. Lincoln, Nebraska, USA. 1992.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2024 Mahdi Shuhaib
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.