Struggle for Existence in Toni Morison’s Song of Solomon
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v2i145.4184الكلمات المفتاحية:
freedom، existentialism، meaninglessness، struggle، philosophyالملخص
The purpose of this study is to examine the philosophical perspective that Toni Morrison employed when creating the primary characters in Song of Solomon. This article examines the philosophical foundations of the novel at hand by Toni Morrison. It is precisely this aspect that pertains to man's very existence and being. Existentialism is a philosophical and literary school of thought. It focuses on individual liberty and responsibility as two fundamental aspects of man's existence. Existentialism is present both in literature and philosophy. This study provides an in-depth analysis of the Song of Solomon text. In this novel, Morrison places Milkman and Pilate in situations from which they can proceed in a variety of ways. The existential aspect of the book will be analyzed by focusing on the struggles that both of the main characters confront when attempting to make decisions about the course of their lives and overcoming obstacles. Morrison's method will be evaluated based on her ability to weave the preexisting social and cultural situations of the main characters into the fabric of numerous societies. Milkman's unwillingness to be controlled by conventional codes and his desire to adapt to the needs of his new being, both of which are emphasized in the study, are illuminated by the research. The research will concentrate on the two characters' distinct conceptions of which they are, as well as the perspective from which each character views the surrounding community, its morals and values, and the societal expectations placed on its members.
التنزيلات
المراجع
Byerman, K. E. (1993). Beyond realism. Ed. Henry Louis Gates, Jr. Appiah. Toni Morrison: Critical Perspectives Past and Present. New York: Amistad Press,
Carmean, K. (1992). Song of Solomon, Ed. Frank N. Magill. Masterpieces of African-American Literature. New York: Harper Collins Publishers.
Davis, C. A. (1990). Self, society and myth in Toni Morrison. Ed. Harold Bloom’s Modern Critical Views. New York: Chelsea House Publishers.
Dixon, M. (1999). Like an eagle in the air. Ed. Harold Bloom’s Modern Critical Interpretations: Toni Morrison's Sula. Philadelphia: Chelsea House Publishers.
Gates, H. L. & Appiah. Ed. (1993). Song of Solomon: Communities of community by Valerie Smith. Toni Morrison: Critical Perspectives Past and Present. New York: Amistad Press.
Heidegger, M. (n. d.). qtd. in“ Encyclopedia Britannia Article”. Britannica.com N.p, n.d. Web 29 Jan.2007, < http:// secure.britannica.amleb/article.6860// existentialism>
Holman, C. H. (1988). Existentialism. A Handbook to Literature, Fourth Edition. Indianapolis: Bobs-Merrill Educational Publishing.
Krumholz, L. J. (1997). Reading in the dark: Knowledge and vision in Song of Solomon. Ed. Kathryn Earled. Approaches to Teaching the Novels of Toni Morrison. New York: The Modern Language Association of America.
Mabalia, D. D. (1991). Toni Morrison Developing Class Consciousness. Cranbu, New York: Association University Press.
Magill. F. N. Ed. (1992). Masterpieces of African-American Literature. New York: Harper Collins Publishers.
Morrison, T. (1977). Song of Solomon. New York: Plume.
Roubiczek, P. (1966). Existentialism- For and Again. London: Cambridge University Press.
Russell, S. (1988). It's ok to say ok. Ed. Nellie MacKay. Critical Essays on Toni Morrison. Boston: G. K. Hall.
Samuels, W. D. & Hudson, W. C. (1990). Toni Morrison. Boston: Twayne.
Sartre, J. P. (n. d.) “Existentialism Is Humanism.” (Lectureas found in a Web site). Trans Philip Mairet.1946. Wikipedia.org.
Solomon, R. C. (1987). From Hegel to Existentialism. New York: Oxford University Press.
Spillers, H. J. (1999). A hateful passion, a lost love. Ed. Harold Bloom’s Modern Critical Interpretations: Toni Morrison's Sula. Philadelphia: Chelsea House Publishers.
Willis, S. (1993). Eruptions of funk: Historicizing Toni Morrison. Ed. Henry Louis Gates, Jr. Appiah. Toni Morrison: Critical Perspectives Past and Present. New York: Amistad Press
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2023 Thamer Allawi
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.