A Proposed Design and Rationale of Task-Based Activity as a Learning Assessment
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v1i125.37الملخص
Language assessments are tests used to evaluate student communication ability. They are employed to source information critical to making decisions for education programs. Furthermore, language assessment can indicate a person’s level of ability to acquire, learn and use a new language (Bachman 1990 p. 94). The current article aims to design an English language assessment test to assess the language skills of listening and writing of fourth year students in a senior public secondary school in Iraq. First, the teaching context in which the assessment is designed for will be explained. Next, an illustration of the test’s purpose in language evaluation will be given. Following, the rationale underling the assessment will be addressed, with reference to theory of language and language learning. Furthermore, construct validity of the test through analysis of the outcomes of the test will be presented. Finally, the detailed procedures and the rubrics of the assessment shall be summarized.
التنزيلات
المراجع
Press, Baghdad.
Bachman, LF 1990, Fundamental Consideration in Language Testing, Oxford University
Press, Oxford.
Bachman, LF & Palmer, AS 1996, Language Testing in Practice, Oxford University Press,
Oxford.
Beale, J 2002, ‘Is communicative language teaching a thing of the past?’, in Babel, Vol. 37,
No. 1, Winter 2002, pp. 12-16.
Chamot, A. (2001). The role of learning stratigies in second language acquisition. In M. P.
Breen (Ed.), learners contributions to language learning: new directions in research.
Harlow: Longman.
Cheng, LY & Curtis, A 2004, ‘Washback or backwash: A review of the impact of testing on teaching and learning’ In Washback in language testing: Research contexts and methods, eds. LY Cheng, YJ Watanabe & A Curtis, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah NJ.
Ellis, R 2003, Task-based Language learning and teaching, Oxford University Press, Oxford.
Lantolf, JP 2000, ‘Introducing sociocultural theory’ in Sociocultural theory and second language learning, Oxford University Press, Oxford.
Lightbown, PM 2000, ‘Anniversary Article Classroom SLA Research and second language teaching’, Applied Linguistics, 21(4), pp.431-462.
McNamara, TF 1996, ‘Second language performance assessment’ in Measuring Second Language Performance, Longman, London.
McNamara, T 2000, Language Testing, Oxford University Press, New York.
Richards, JC & Rodgers, TS 2001, Approaches and Methods in Language Teaching, 2nd ed,
Cambridge University Press, Cambridge.
Willis, D & Willis, J 2001 ‘Chapter 25: Task-based language learning’, in Carter, R and
Nunan, D (eds) The Cambridge Guide to Teaching English to Speakers of Other Languages, Cambridge University Press, Cambridge.
التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
:حقوق الطبع والنشر والترخيص
بالنسبة لجميع البحوث المنشورة في مجلة الآداب، يحتفظ الباحثون بحقوق النشر. يتم ترخيص البحوث بموجب ترخيص Creative Commons CC BY 4.0 المفتوح ، مما يعني أنه يجوز لأي شخص تنزيل البحث وقراءته مجانًا. بالإضافة إلى ذلك ، يجوز إعادة استخدام البحث واقتباسه شريطة أن يتم الاستشهاد المصدر المنشور الأصلي. تتيح هذه الشروط الاستخدام الأقصى لعمل الباحث وعرضه.
:إعادة إنتاج البحوث المنشورة من الناشرين الآخرين
من الضروري للغاية أن يحصل الباحثون على إذن لإعادة إنتاج أي بحث منشورة (أشكال أو مخططات أو جداول أو أي مقتطفات من نص) لا يدخل في نطاق الملكية العامة أو لا يملكون حقوق نشرها. يجب أن يطلب الباحثون إذنًا من مؤلف حقوق النشر (عادة ما يكون الناشر).
يطلب الإذن في الحالات التالية:
بحوثك الخاصة المنشورة من قِبل ناشرين آخرين ولم تحتفظ بحقوق النشر الخاصة بها.
مقتطفات كبيرة من بحوث أي شخص أو سلسلة من البحوث المنشورة.
استخدم الجداول والرسوم البيانية والمخططات والمخططات والأعمال الفنية إذا لم يتم التعديل عليها.
الصور الفوتوغرافية التي لا تملك حقوق لنشرها.
لا يطلب الإذن في الحالات التالية:
إعادة بناء الجدول الخاص بك مع البيانات المنشورة بالفعل في مكان آخر. يرجى ملاحظة أنه في هذه الحالة يجب عليك ذكر مصدر البيانات في شكل "بيانات من ..." أو "مقتبس من ...".
تعتبر عروض الأسعار القصيرة معقولة الاستخدام العادل ، وبالتالي لا تتطلب إذنًا.
الرسوم البيانية ، الرسوم البيانية ، المخططات ، الأعمال الفنية التي أعاد الباحث رسمها بالكامل والتي تم تغييرها بشكل ملحوظ إلى درجة لا تتطلب الاعتراف.
الحصول على إذن
لتجنب التأخير غير الضروري في عملية النشر ، يجب أن تبدأ في الحصول على أذونات في أقرب وقت ممكن. لا يمكن لمجلة الآداب نشر بحث مقتبس من منشورات أخرى دون إذن.
قد يمنحك مالك حقوق الطبع والنشر تعليمات بشأن شكل الإقرار الواجب اتباعه لتوثيق عمله ؛ بخلاف ذلك ، اتبع النمط: "مستنسخ بإذن من [المؤلف] ، [كتاب / المجلة] ؛ نشره [الناشر] ، [السنة]." في نهاية شرح الجدول ، الشكل أو المخطط.