Cultural Communication and Its role in the Educational Performance of Instructors of The College of Fine Arts

Authors

  • Zahraa Saeb Ahmed Ministry of Education / Baghdad Education Directorate – Karkh-1/ Institute of Fine Arts for Boys
  • Najlaa Khudair Hassan Department of Art Education/College of Fine Arts / University of Baghdad

DOI:

https://doi.org/10.31973/aj.v2i140.3628

Keywords:

Cultural Communication, Its role, Educational Performance

Abstract

The educational institution has a role in preparing a conscious generation by providing them with knowledge, habits and concepts that qualify them for social adaptation, and the teacher is a fundamental pillar of the educational process, as his role is not limited to the delivery of information to students, but goes beyond that to the numbers of mentally, psychologically and socially good individuals. , The educational performance of the teaching became the basis of the educational process, from this point on, our study was an attempt to reveal the Cultural Communication and Its role in the educational performance of Instructors of the college of fine arts.

The first chapter included a definition of the limits of research and a definition of the terminology contained. As for the second chapter, it was represented by the theoretical framework and previous studies, and it included two topics:

The first: cultural communication, its types, and characteristics, while the second topic included: educational performance.  As for the third chapter, it included the research procedures as the research community, the research sample, the research tool, and the validity and reliability of the tool, and then the fourth chapter included the results of the research, conclusions, recommendations, and suggestions .Finally, the two researchers reached several results, including: - That cultural communication helped raise the value of the teaching’s artistic appreciation by communicating with art galleries of artists belonging to different cultures and having dialogue with them, thus contributing to crystallizing new ideas in his artistic field.

Downloads

Download data is not yet available.

References

أبو الحسن، منال (2009). علم الاجتماع الإعلامي أساسيات وتطبيقاته. ط1، القاهرة: دار النشر للجامعات.

الأفندي، أسماعيل محمد (2008). عوامل الرضى الوظيفي وتطوير أداء المعلمين في المدارس الثانوية الحكومية. فلسطين: في محافظة بيت لحم.

البنة ، صالح (2013). الاتصال الثقافي الحديث ودوره في تغير الأسرة بنائياً ووظيفياً. (رسالة ماجستير غير منشورة). كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية، جامعة قاصدي مرباح ورقلة، الجزائر.

العبيدي، عبد الله احمد خلف (2019). الثقافة السكومترية، ورقة مفهوم، محاضرة ندوة في مركز البحوث التربوية والنفسية، جامعه بغداد. مؤمنة على موقع WWW.newedu.com. تاريخ الاطلاع 22/2/2021.

زكريا، محمد بن يحيى، وعباد مسعود (2006). التدريس عن طريق المقاربة بالأهداف والمقاربة بالكفاءات. الجزائر: منشورات المعهد الوطني لمستخدمي التربية.

حسنين، سامية علي (1993). تأثير الاتصال الثقافي على القرية المصرية (دراسة سوسيوأنثربيولوجية في قرية أنشاص محافظة الشرقية) (رسالة دكتوراه غير منشورة). قسم الأنثروبولوجيا. كلية الآداب. جامعة الإسكندرية.

عبد الكريم بكار (2011). حول التربية والتعليم. دمشق: دار القلم. ط3.

عقيل، أديب زيد (2004). العولمة وأثارها على ثقافة الأطفال والشباب. مجلة دراسات مستقبلية، العدد (10)، دار المنظومة.، يوليو.

لاري، راي (2017). العولمة والحياة اليومية. (ترجمة: الشريف خاطر). القاهرة: المركز القومي للترجمة، ط1.

الخميسي، سلامة السيد(د.ت.). قراءة في الإدارة المدرسية. مصر: دار الوفاء للنشر.

الشراري، جمال صبيح (2017). تقييم الأداء التربوي لمدرسي التربية البدنية من وجهة نظر المشرفين التربويين ومديري مدارس المرحلة الابتدائية بمنطقة الجوف. مجلة الباحة للعلوم الأساسية، العدد (11) السعودية، يونيو.

نبيل راغب (2001). أقنعة العولمة السبعة. القاهرة: دار غريب.

Kirch W. (2008). Encyclopedia of Public Health, Springer, New York: ISBN: 978-1-4020-5613-0 (Print) 978-1-4020-5614-7 (Online).

Kim, R. K. (2004). Intercultural Communication Competence: Initial Application TO Instructors’ Communication as A Basis to Assess Multicultural Teacher Education Programs, Master of Arts, University Of Hawai’i.

Downloads

Published

2022-03-15

Issue

Section

Educational and psychological sciences

How to Cite

Ahmed, Z. S., & Hassan, N. K. (2022). Cultural Communication and Its role in the Educational Performance of Instructors of The College of Fine Arts. Al-Adab Journal, 2(140), 117-136. https://doi.org/10.31973/aj.v2i140.3628

Publication Dates

Similar Articles

31-40 of 808

You may also start an advanced similarity search for this article.