Rhythmic structure and its significance In Daliate al Sharif Razi In Elegy of al Imam Hussein(peace be upon him)
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v1i121.238Abstract
The poem is based in the form on their musical structure The essential element Is the rhythm. Voice rhythm Linguistic tool for poets Translat diverse feelings and Help to achieve the goal in Impact and transfer of feelings and emotions al Sharif Razi Noted this expressionist style In his poem especially In his Daliate In memory of al Imam Hussein. This study dealt According to statistical descriptive and analytical approach with Rhythmic Significance manifested In Internal and external music and relation Each from them by Poetic content In Daliate al Sharif Razi. The most important results obtained by this study It is that al Sharif Razi has benefited from the possibility of change in the weight of skis and illnesses in good benefit and Care of great importance and location rhythmic rhymes And that in the poem concentricity strong internal rhythm be intensified In rhymes and Chime in which the characters as well as repeating words and Last rhyme In poem Significance Appropriate of the intended meaning And consonants and vowels useful in expressing the intended meaning And Play an important role at the Rhythmic and musical baet.
Downloads
References
2- إسماعیل، عزالدین، الأسس الجمالیة في النقد العربي عرض وتفسیر ومقارنة، بغداد:دارالشوؤن الثقافية العامة، 1986م.
3- أنيس، إبراهيم، الأصوات اللغوية، الطبعة الرابعة، القاهرة: مطبعة الأنجلوالمصریة، 1971م.
4- أنيس، إبراهيم، دلالة الألفاظ ، الطبعة الخامسة، القاهرة: مكتبة الأنجلو المصرية ، ١٩٨٤م.
5- أنيس، إبراهيم، موسيقى الشعر، مكتبة الأنجلو المصرية، القاهرة، الطبعة السادسة، 1988م.
6- البحراوي، سيد، نحو علم للعروض المقارن، ، مجلة المعرفة، العدد295، السنة 25، 1986م.
7- البطل، علي، الصورة في الشعر العربي حتی آخر القرن الثاني الهجري، لبنان: دار الأندلس، 1980م.
8- بکار، یوسف حسین، بناء القصیدة في النقدالعربي القدیم، الطبعة الثانیة، لبنان: دارالأندلس، 1982م.
9- حميد الراوي، حامد مزعل، المكونات الصوتية للإيقاع وأنماطه في الشعر والنثر، رسالة دكتوراه مقدمة إلى كلية الآداب في جامعة بغداد، 1996م.
10- خلوصي، صفاء، فن التقطيع الشعري والقافية، الطبعة الرابعة، بيروت، دون ناشر، 1974م.
11- رتشاردز، إ.آ.، مبادئ النقد الأدبي، ترجمة مصطفى بدوي، القاهرة: المؤسسة المصرية العامة، دون تا.
12- رمضان، محیی الدین، في الصوتیات العربیة، الطبعة الأولی، عمان: مکتیة الرسالة الحدیثة، 1979م.
13- السد، نورالدین، تحلیل الخطاب الشعري رثاء صخر، مجلة اللغة والأدب، العدد 8، جامعة الجزائر، 1996م.
14- السریحی، صلوح بنت مصلح بن سعید، الصورة في شعر الرثاء الجاهلي، رسالة دکتوراه مقدمة إلی کلیة التربیة للبنات بجدة، 1998م.
15- الشریف الرضيّ، ابوالحسن، الدیوان، شرح محمود مصطفی¬حلاوی، بیروت: شرکة دار الأرقم، 1999م.
16- عبدالمطلب، محمد، بناء الأسلوب في شعر الحداثة التکویت البدیعي، الطبعة الثانیة، القاهرة: دارالمعارف، 1995م.
17- علی المصلاوي، علی کاظم محمد، لغة شعر دیوان الهذلیین، رسالة ماجستیر، مجلس کلیة الآداب، بجامعة الکوفه، 1999م.
18- غاتشف، غيورغي، الوعي والفن، ترجمة نوفل نيّوف، مراجعة سعد مصلوح، الکویت: سلسلة عالم المعرفة، 1990م.
19- القرطاجني، أبوالحسن حازم، منهاج البلغاء وسراج الأدباء، تحقيق محمد الحبيب ابن الخوجة، تونس: دار الكتب الشرقية، 1966م.
20- مندور، محمد، في الميزان الجديد، القاهرة: دار نهضة مصر للطبع والنشر، دون تا.
21- الیوسف، یوسف، مقالات في الشعر الجاهلي، الطبعة الرابعة، بیروت: دار الحقائق، 1985م.
22- يونس، علي، نظرة جديدة في موسيقى الشعر العربي، دون مکان: الهيئة المصرية العامة للكتاب، 1993م.
23- الهاشمي، محمد علي، العروض الواضح وعلم القافیة، الطبعة الثالثة، لبنان: دار البشائر الإسلامية، 1998م.
Published
Issue
Section
License
Copyright and Licensing:
For all articles published in Al-Adab journal, copyright is retained by the authors. Articles are licensed under an open access Creative Commons CC BY 4.0 license, meaning that anyone may download and read the paper for free. In addition, the article may be reused and quoted provided that the original published version is cited. These conditions allow for maximum use and exposure of the work.
Reproducing Published Material from other Publishers: It is absolutely essential that authors obtain permission to reproduce any published material (figures, schemes, tables or any extract of a text) which does not fall into the public domain, or for which they do not hold the copyright. Permission should be requested by the authors from the copyrightholder (usually the Publisher, please refer to the imprint of the individual publications to identify the copyrightholder).
Permission is required for: Your own works published by other Publishers and for which you did not retain copyright.
Substantial extracts from anyones' works or a series of works.
Use of Tables, Graphs, Charts, Schemes and Artworks if they are unaltered or slightly modified.
Photographs for which you do not hold copyright.
Permission is not required for: Reconstruction of your own table with data already published elsewhere. Please notice that in this case you must cite the source of the data in the form of either "Data from..." or "Adapted from...".
Reasonably short quotes are considered fair use and therefore do not require permission.
Graphs, Charts, Schemes and Artworks that are completely redrawn by the authors and significantly changed beyond recognition do not require permission.
Obtaining Permission
In order to avoid unnecessary delays in the publication process, you should start obtaining permissions as early as possible. If in any doubt about the copyright, apply for permission. Al-Adab Journal cannot publish material from other publications without permission.
The copyright holder may give you instructions on the form of acknowledgement to be followed; otherwise follow the style: "Reproduced with permission from [author], [book/journal title]; published by [publisher], [year].' at the end of the caption of the Table, Figure or Scheme.