The relationship of functional grammer theory in getting grammar information for students .
DOI:
https://doi.org/10.31973/aj.v1i127.189Abstract
The relationship of functional grammar theory in getting grammar information for students. The functional grammar theory is a goal in itself because the goal is not training it but carrying it as a mean to teach students language skills through which he or she can communicate with people easily and improving his language abillity . The functional grammar theory is helping the students get the four major language skills : listening , speaking , reading and writing that are used in language learning process that should be used correctly by the students for getting across their message and be able to use the language easily and well .
The grammatical concept is a grammatical terminator with a verbal meaning that defines its meaning, and shows the characteristic or the restriction that falls under what is consistent with the significance or characteristics, and comes out of it does not agree with it. The concept of grammar is a picture of abstract mentality that the student formulate of the word and its structure and relationship with others. It has a rule that adjusts its characteristics and adjectives to indicate the grammatical section to which it belongs so it is easier to distinguish them from others and to judge the anomaly for the distinctly distinct . Scholars and researchers have taken different directions in interpreting the learning of the concept, according to the theories or models of learning that they believe in as it is, and it has a rule that adjusts its characteristics and attributes to indicate the grammatical section to which it belongs as in the case is in the Hilda Taba and Frier's model. It is necessary to use a variety of strategies that help to filter those concepts in their minds. Therefore, the need for educational strategies that focus on teaching concepts that help to organize the student's cognitive structure and shape, and to be able to learn more quickly than before. Sothe concepts are increasingly concerned to help the learner cope with the challenges of the accelerated cognitive explosion. Therefore, the process of acquiring them has become one of the main goals that educators seek to achieve because they summarize the many contradictory and interrelated information gathered in the pillars of knowledge and its key in the past, the present and the future in the life of the learner (Titi, 2004, p. 23).
Downloads
References
2. " المتوكل ، أحمد " الوظائف التداولية في اللغة العربية ، دار الثقافة ، الدار البيضاء ، ط1 ، 1985م.
3. " زاير , سعد علي وآخرون " الموسوعة التعليمية المعاصره , ج 1 , مكتب نور الحسن , بغداد ,
4. " زيتون , عايش " اساليب تدريس العلوم , ط4 , دار الشروق للنشر والتوزيع , الاردن , 2004
5. " زيتون , عايش , طبيعة العلم وبنيته ( تطبيقات في التربيه العلميه ) , ط1 , دار عمار , الاردن , 1986 .
6. " زيتون , كمال عبد الحميد " التدريس نماذجه ومهاراته, ط1 المكتب العلمي النشر والتوزيع , الاسكندريه , 1996 14 م .
7. " سعاد ، جودت أحمد، جمال يعقوب اليوسف " ، تدريس مفاهيم اللغة العربية والرياضيات والعلوم والتربية الاجتماعية، ط1 ، بيروت ، 1988م.
8. " سعادة ، جودت " مناهج الدراسات الاجتماعية , ط1 ، دار العلم للملايين ، بيروت ، 1984م.
9. " سلامة ، عادل ابو العز " تنمية المفاهيم والمهارات العلمية وطرق تدريسها ، دار الفكر للنشر والتوزيع ، عمان ، الأردن ، 2004 م .
10. " عليمات, محمد مقبل, ابو جلاله, صبحي حمدان" اساليب تدريس العلوم لمرحلة التعليم الاساسي , ط1 مكتبة الفلاح, الكويت, 2002 م .
11. " قطامي, يونس محمود" تصميم التدريس, دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع, عمان الاردن, 2000م .
12. " مجاور, محمود صلاح الدين علي" تدريس اللغة العربية في المراحل الثانوية , اسسه وتصنيفاته التربوية , القاهرة , دار الفكر العربي, 1998م .
13. "الديب " الإتجاه المعاصر في تدريس العلوم ، ط1، دار القلم ، الكويت ، 1986م.
14. "الشربيني، زكريا، يسرية صادق"، نمو المفاهيم العلمية للأطفال، برنامج مقترح وتجارب ما قبل المدرسة، ط1، دار الفكر، القاهرة ، د.ت.
15. "الطيطي، محمد حمد"، تنمية قدرات التفكير الإبداعي، ط1، دار المسيرة للنشر والتوزيع، 2001م.
16. "المتوكل احمد" المنحنى الوظيفي في الفكر العربي القديم دار الامان, الرباط, ط1, 2006م.
17. "سلامة، عبد الحافظ"، أساسيات في تصميم التدريس، دار البازوري العلمية للنشر والتوزيع، عمان ، الأردن ، 2002م.
18. "شحاته , حسن سيد . تعليم اللغة العربية بين النظرية والتطبيق , الدار المصرية اللبنانية , القاهرة , 1993 .
19. "عاشور راتب قاسم، محمد فؤاد الحوامدة" أساليب تدريس اللغة العربية بين النظرية والتطبيق، ط1، دار المسيرة للنشر والتوزيع، 2003م.
20. ابن خلدون , ولي الدين عبد الرحمن . المقدمة , تحقيق علي عبد الواحد وافي , ط2 , لجنة البيان العربي , بيروت , 1968م .
21. الحيلة , محمد محمود . مهارات التدريس الصفي , دار المسيرة للنشر والتوزيع , عمان , الاردن , 2002م .
22. الخوالدة ، عبدالله برجس . مهارات التفكير لدى طلبة المرحلة الأساسية ،دار حامد ،عمان 2008م.
23. الخوالدة ، محمد محمود ،وأخرون . طرق التدريس العامة وزارة التربية والتعليم ،اليمن ,1996م.
24. داخل, سماء تركي , وحيدر كريم الموسوي . علم النفس التربوي اسس منهجيه , مكتب نور الحسن , بغداد , العراق , 2014م .
25. طعيمه , رشدي احمد " منهاج تدريس اللغه العربيه بالتعليم الاساسي , مصر , دار الفكر العربي , 2009م
26. الطيطي , محمد حمد . البنية المعرفية لاكتساب المفاهيم تعلمها وتعليمها , دار الامل للنشر والتوزيع , اربد , الاردن , 2004م .
27. الظاهر، زكريا محمد، 1999 ، واخرون ، مبادئ القياس والتقويم في التربية ، ط1، دار الثقافة للطباعة ، عمان .
28. غلوم , عائشة عبد الله . قواعد اللغة العربية واهميتها ومشكلات تعليمها , مجلة التربية المستمرة بالبحرين , العدد 5 , 1982م .
29. Josephd D. Novak , Using Know Ledge Learning creating concept Maps as Facilitative Tools . In . School and corporaations Published By . Luwrence . Erlbaum Assoiate , 1998 .
Published
Issue
Section
License
Copyright and Licensing:
For all articles published in Al-Adab journal, copyright is retained by the authors. Articles are licensed under an open access Creative Commons CC BY 4.0 license, meaning that anyone may download and read the paper for free. In addition, the article may be reused and quoted provided that the original published version is cited. These conditions allow for maximum use and exposure of the work.
Reproducing Published Material from other Publishers: It is absolutely essential that authors obtain permission to reproduce any published material (figures, schemes, tables or any extract of a text) which does not fall into the public domain, or for which they do not hold the copyright. Permission should be requested by the authors from the copyrightholder (usually the Publisher, please refer to the imprint of the individual publications to identify the copyrightholder).
Permission is required for: Your own works published by other Publishers and for which you did not retain copyright.
Substantial extracts from anyones' works or a series of works.
Use of Tables, Graphs, Charts, Schemes and Artworks if they are unaltered or slightly modified.
Photographs for which you do not hold copyright.
Permission is not required for: Reconstruction of your own table with data already published elsewhere. Please notice that in this case you must cite the source of the data in the form of either "Data from..." or "Adapted from...".
Reasonably short quotes are considered fair use and therefore do not require permission.
Graphs, Charts, Schemes and Artworks that are completely redrawn by the authors and significantly changed beyond recognition do not require permission.
Obtaining Permission
In order to avoid unnecessary delays in the publication process, you should start obtaining permissions as early as possible. If in any doubt about the copyright, apply for permission. Al-Adab Journal cannot publish material from other publications without permission.
The copyright holder may give you instructions on the form of acknowledgement to be followed; otherwise follow the style: "Reproduced with permission from [author], [book/journal title]; published by [publisher], [year].' at the end of the caption of the Table, Figure or Scheme.