Self Advertising in Space Channels A Study Analysis in Rooting the Expression

Authors

  • Adnan AbdelMoneim Aboulsaad كلية دجلة الجامعة الاهلية - قسم الاعلام
  • Zeena Abdel Hadi Mohamed Ali Media Department / Dijlah University College

DOI:

https://doi.org/10.31973/aj.v1i126.72

Keywords:

Self Advertising, Space Channels

Abstract

Many space channels launched on promoting their products represented by programs, dialogues , reports and commodities produced by same channel. These channels maintained to post advertisements about such items the matter which caused significant theoretical confusion in defining such types of advertisements to which the definition of recurrent advertisement in advertising literature does not apply. It seems that such channels spotted the benefits reaped from the transmission of such slogans as it appeared from the first moment to transform thereinafter into advertisements aired by those channels that promote their products. Both researchers subjected a group of such slogans to research and analysis to come out with a theoretical description for them in harmony with the common analysis schedules blanks . in order to achieve this goal , both analysts relied on the analytical description methodology in  handling the research subject. 

From this research analysis, both researchers reached a number of conclusions to cite :

  • Most space channels recently tends to raise their own advertising slogans by which it may express itself.
  • The self advertising is invested by such channels as a means to attract advertising agencies the matter which has a great impact in increasing their financial revenues.

Downloads

Download data is not yet available.

References

احمد حسين الرفاعي, مناهج البحث العلمي, عمان, دار وائل,2003 .

النور دفع الله احمد, الاعلان .. الاسس والمبادئ, دار الكتاب, العين, 2005 .

بركات عبد العزيز, مناهج البحث الاعلامي _ الاصول النظرية ومهارات التطبيق, دار الكتاب الحديث, القاهرة,2012 .

بشير العلاق, ربايعة محمد علي, الاعلان والترويج, عمان, دار اليازوردي للنشر, 1988 .

بشير عباس العلاق, علي محمد ربايعة, الترويج والاعلان التجاري_ اسس نظريات تطبيقات (مدخل متكامل), دار اليازوردي للنشر والتوزيع, عمان,2007 .

بلقاسم سلطانية, حسان جيلاني, منهجية العلوم الاجتماعية, دار الهدى للطباعة والنشر والتوزيع, الجزائر,2004 .

جيهان احمد رشتي, الاسس العلمية لنظريات الاعلام, دار الفكر العربي, القاهرة, د.ت .

صالح ابو اصبع ، الاتصال والاعلام في المجتمعات المعاصرة ، دار ارام للدراسات والنشر والتوزيع ، عمان ، 1995 .

عدنان عبد المنعم, مجلة نيوزويك الامريكية في طبعتها العربية واتجاهاتها ازاء الارهاب, اطروحة دكتوراه غير منشورة, كلية الاعلام-جامعة بغداد, 2004 .

فؤاد ابو اسماعيل, بيئة واستراتيجيات الاعلان, القاهرة, 1985 .

منى سعيد الحديدي, سلوى امام علي, الاعلان, اسسه . وسائله . فنونه , الدار المصرية اللبنانية , 2008 .

هناء عبدالحليم, الاعلان و الترويج , د.ن , القاهرة , 1993 .

DeniMcQuail and windahl , communication Models for the study of mass communication, Longman, London and Newyork,1981.

Published

2018-09-15

Issue

Section

Other studies

How to Cite

Self Advertising in Space Channels A Study Analysis in Rooting the Expression. (2018). Al-Adab Journal, 1(126), 458-473. https://doi.org/10.31973/aj.v1i126.72

Publication Dates

Similar Articles

1-10 of 79

You may also start an advanced similarity search for this article.